سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت عدم پخش صدای لپ تاپ چیست؟ (بخش اول)

بررسی علل اصلی عدم پخش صدای لپ تاپ در نمایندگی کرج



علل عدم پخش صدا از لپ تاپ

لپ تاپ یکی از پر استفاده ترین دستگاه های دیجیتال امروزه بوده که تمامی انتظاراتی که از یک رایانه دارید را به صورت یکپارچه در خود جای داده است. سیستم صوتی، تصویری، خنک کننده، پردازشی و... همگی از بخش های اصلی یک کامپیوتر بوده که در داخل یک لپ تاپ باریک و کوچک جمع آوری می شوند. 
از این رو می توان بدون استفاده از هیچ یک از لوازم جانبی، از لپ تاپ استفاده کرد. قابلیتی که در PC  های کامپیوتر فراهم نیست. برای اینکه بتوان تمامی این قطعات را در بدنه ی کم حجم لپ تاپ جای داد، باید علاوه بر کوچک کردن و باریک کردن قطعات، آن ها را به صورت فشرده تری در کنار هم قرار داد.
یک چیدمان فشرده از قطعات سخت افزاری، می تواند لپ تاپی باریک و کم حجم را بسازد که برای حمل و نقل و جا به جایی بسیار مناسب می باشد. از این رو کاربران طرفدار لپ تاپ های جمع و جور هستنند. باریک و کوچک بودن لپ تاپ های امروزی، یکی از ویژگی های قابل توجه این مدل از دستگاه ها محسوب می شوند، اما این حجم کم و ظرافت زیاد، گاهی اوقات برای کاربران دردسر ساز می شود. 
در واقع، فشردگی میان قطعات می تواند مشکلات زیادی برای سیستم ایجاد کند که متاسفانه لپ تاپ ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. اگر نکاتی که برای مراقبت بیشتر از لپ تاپ ارائه شده است به درستی رعایت نشود، خطرات زیادی این دستگاه را تهدید خواهد کرد. یکی از مشکلاتی که می تواند دستگاه های لپ تاپ را درگیر کند، عدم پخش صدا از سیستم صوتی آن است. 
سیستم صوتی لپ تاپ شامل سه عضو اصلی است که دو عدد از آن ها، در قسمت سخت افزاری مشغول به کار هستند. کارت صدا و اسپیکر ها از اجزای سخت افزاری مهم سیستم صوتی لپ تاپ بوده که از طریق اتصالاتی با همدیگر ارتباط می گیرند و به پخش صدا ها می پردازند. 
وجود مشکل در هر یک از قسمت های سیستم صوتی لپ تاپ اعم از اسپیکر ها، کارت صدا، اتصالات مربوطه، بخش های نرم افزاری صدا و... می تواند باعث عدم پخش صدا در سیستم شود. گاهی اوقات نیز صداهای مورد نظر از لپ تاپ پخش می شوند اما درست پخش نمی شوند. در چنین شرایطی، معمولا شاهد افت کیفیت صدا و دیگر مشکلات مربوطه هستیم. 
برای رفع این اختلالات ، باید ابتدا از علت مشکل لپ تاپ خود آگاه شده و اختلال رخ داده را به خوبی بررسی کنید. پیشنهاد می شود در این شرایط، از دستکاری بخش تنظیمات و یا قسمت های سخت افزاری، پرهیز کرده و پیش از این کار، اطلاعات لازم و معتبر در مورد آن را کسب کرده و یا با یک کارشناس مشورت کنید. در ادامه ی مطلب، موقعیت هایی که باعث ایجاد مشکل پخش نشدن صدا از لپ تاپ می شوند برای شما شرح داده شده است. 

عملکرد نادرست اسپیکر ها

یکی از مواردی که می تواند باعث عملکرد نادرست سیستم صوتی لپ تاپ و مشکلات مربوط به پخش صدا شود، خرابی اسپیکر هاست. اسپیکر و یا همان بلندگوی لپ تاپ، خروجی سیستم صوتی است و در مرحله ی آخر عملیات صوتی، صداها را از سیستم پخش می کند. اگر اسپیکر لپ تاپ خراب شود، پخش صدا با اختلالات زیادی همراه خواهد بود و یا اینکه دیگر لپ تاپ قادر به پخش فایل های صوتی نیست. 
عوامل تهدید کننده ی سلامت اسپیکر لپ تاپ، همان عوامل مخربی هستند که برای تمامی بخش های سخت افزاری مضر بوده و می توانند خرابی اسپیکر لپ تاپ را نیز باعث شوند. معمولا آبخوردگی یکی از مخرب ترین این عوامل به شمار می رود. مایعات تاثیر زیادی بر روی قطعاتی داشته که با برق کار می کنند. 
همواره برای پیشگیری از اثرات مخرب آبخوردگی بر روی سیستم خود، لپ تاپ را از محیط های مرطوب دور کنید. اسپیکر ها نیز در برابر انواع مایعات آسیب پذیر و حساس هستند و علاوه بر از کار افتادگی، در صورت آبخوردگی اسپیکر امکان سرایت آسیب به دیگر بخش های سیستم صوتی و وارد آمدن خسارات بیشتر و ایجاد هزینه های فراوان وجود دارد. 
دیگر موردی که تاثیر مخرب زیادی بر روی بلندگوهای لپ تاپ دارد، وارد شدن ضربات شدید و سنگین و فشار زیاد است. تمامی بخش های سخت افزاری بر اساس جنس و قدرت مواد تشکیل دهنده، طاقت و تحمل معینی در مقابل وارد شدن فشار دارند و پس از گذشتن مقدار فشار از حد معلوم، دچار آسیب دیدگی های گاها شدید می شوند. شکستگی اسپیکر می تواند به کل سیستم صوتی لپ تاپ را مختل و پخش صدا از لپ تاپ را غیر ممکن کند. 
بدین منظور توصیه می شود لپ تاپ خود را در مقابل آسیب های سخت افزاری حفظ کنید. تعویض اسپیکر های لپ تاپ، علاوه بر دردسر های زیاد می تواند هزینه ی سنگینی برای شما در پی داشته باشد. به طور کلی، مراقبت از سیستم و بخش های سخت افزاری آن، یک راه مناسب برای پیشگیری از بروز خرابی های شدید و ایجاد هزینه های زیاد محسوب می شود.

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج

اکثر اختلالاتی که در مورد پخش صدا از لپ تاپ رخ می دهند، مشکلاتی جدی بوده و برای رفع نیازمند بررسی یک کارشناس خبره هستند. متخصصان حوزه ی لپ تاپ و کامپیوتر همیشه توصیه دارند در صورت ایجاد مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شدید، کاربران از دستکاری سیستم خودداری کرده و این امور را به افرادی بسپارند که در این زمینه دارای مهارت لازم باشند. چراکه با هر اشتباه کوچک، احتمال سرایت آسیب و خرابی قطعات دیگر نیز وجود دارد. 
مراکز معتبر تعمیرات، می توانند به شما در تعمیر اصولی قطعات مختلف سخت افزاری و یا تعویض آن ها با نمونه ای اورجینال کمک کنند. یکی از معتبرترین مراکزی که در این زمینه فعالیت دارد، نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج است. این مرکز دارای امکانات پیشرفته و به روز دنیا در حوزه ی تعمیرات بخش های سخت افزاری و نرم افزاری انواع مدل های کامپیوتر و برند های مختلف لپ تاپ می باشد. 
شما می توانید برای بررسی های اولیه و رفع مشکلات مربوط به سیستم صوتی لپ تاپ خود، به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج مراجعه کنید. کارشناسان حرفه ای ما مشکل لپ تاپ شما را به خوبی بررسی کرده و پس از تشخیص خرابی نرم افزاری و یا سخت افزاری، در جهت رفع آن اقدام می کنند. تعویض قطعات سخت افزاری لپ تاپ شما با نمونه ای مشابه و کاملا اوجینال صورت می گیرد و از این رو شما می توانید از کیفیت بالای خدمات نمایندگی تعمیرات تخصصی کامپیوتر در کرج اطمینان داشته باشید