سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر و تعویض تاچ پد در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

 


نقش و عملکرد تاچ پد در لپ تاپ

تاچ پد یکی از قطعات سخت افزاری بوده که در میان رایانه ها تنها مخصوص لپ تاپ ساخته شده است. کاربران برای کیس های کامپیوتر باید علاوه بر تهیه ی یک صفحه نمایش مجزا، صفحه کلید، اسپیکر ها، ماوس و ... را به صورت جداگانه خریداری نمایند. اما در مورد لپ تاپ ها چنین موضوعی وجود نداشته و تمامی قطعات و ابزار مورد نیاز کاربر در همان بدنه ی کوچک نصب شده اند.
تولید کنندگان حتی برای جایگزینی ماوس که یکی از مهم ترین راه های ارتباطی با سیستم است نیز چاره ای اندیشیده اند. صفحه ی تاچ در کنار صفحه کلید لپ تاپ قرار داشته که کابر می تواند با استفاده ی صحیح از آن، مشابه کاری که با ماوس انجام می دهد را از طریق تاچ پد انجام دهد.
به همین علت است که لپ تاپ ها رایانه هایی جمع و جور و بسیار کاربردی هستند و می توان بدون اتصال هیچ لوازم مجزایی از آن استفاده کرد. دلیل استقبال کاربران از این نوع کامپیوتر های قابل حمل نیز همان بی دردسر بودن و یکپارچه بودن آن هاست که باعث می شود بیشتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
تاچ پد یک صفحه ی حساس است که به صورت مستطیلی شکل معمولا در کنار لپ تاپ قرار داده شده است. از طریق صفحه ی تاچ آن می توان در صفحه ی نمایشگر به تمامی اجزای نرم افزاری دسترسی یافت و دو کلید آن نیز، وظیفه ی کلیک راست و چپ ماوس را بر عهده می گیرند.
البته اگر بخواهیم تاچ پد را با ماوس مقایسه کنیم، سرعت و دقت بیشتر ماوس نسبت به صفحه ی تاچ را متوجه می شویم. علت اینکه اکثر کاربران نیز با وجود تاچ پد، ماوس را برای انجام کار های روزمره ی خود با لپ تاپ انتخاب می کنند نیز، همان سرعت و دقت بیشتر این وسیله می باشد.
این موضوع باعث شده کاربران تنها در مواقع ضروری از صفحه ی تاچ لپ تاپ برای انجام کار های خود استفده کنند. اما به هر حال هر کسی در طول استفاده ی خود از لپ تاپ، به تاچ پد نیاز پیدا می کند. بهتر است مراقبت کافی از صفحه ی تاچ پد سیستم خود را داشته باشید تا در مواقع ضروری از استفاده از آن منع نشوید.
چراکه صفحه ی تاچ لپ تاپ بسیار حساس و شکننده بوده و تنها با کوچک ترین بی احتیاطی و وارد شدن ضربات سطحی نیز ممکن است خراب شده و عملکرد آن دچار مشکل شود. به همین جهت توصیه داریم نسبت به تاچ پد لپ تاپ خود، هر چند از آن زیاد هم استفاده نمی کنید، بی توجه نباشید و مراقبت ها و نکات لازم را به موقع رعایت کنید.

علل از کار افتادگی و خرابی تاچ پد لپ تاپ

برای اینکه بتوانید از تاچ پد لپ تاپ خود مراقبت کافی در مقابل عوامل مخرب را داشته باشید، باید عواملی که باعث خرابی و از کار افتادگی این قطعه می شوند را به خوبی بشناسید. علل عملکرد نادرست و از کار افتادگی تاچ پد به دو دسته ی سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود. البته میزان شدت و چگونگی رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری تاچ پد با هم متفاوت بوده و برای هر کدام راهکار هایی وجود دارد.
در این شرایط بستگی دارد چه عاملی باعث خرابی تاچ پد شده و شدت مشکل ایجاد شده چه مقدار باشد. گاهی اوقات، بیشتر در مواقعی که مشکل روی آمده برای تاچ پد لپ تاپ نرم افزاری است، کاربران بدون مراجعه به مراکز تعمیرات و تنها با یاد گرفتن راهکار ها و نکات مربوط به تنظیمات نرم افزاری می توانند اختلال روی داده را به تنهایی رفع نمایند.
اما در برخی مواقع مشکل ایجاد شده برای کاربر سخت افزاری است و تنها افراد دارای حرفه در این حوزه می توانند آن را برطرف نمایند. معمولا مشکلات سخت افزاری تاچ پد علائم مختلفی داشته که کابر پس از مشاهده ی آن ها فورا متوجه مشکل ایجاد شده خواهد شد.
همانطور که در بخش های قبلی نیز مطالعه کردید، تاچ پد یک قطعه ی فوق حساس و آسیب پذیر بوده و ممکن است با وارد شدن کوچک ترین ضربات نیز بشکند. اگر پس از وارد شدن ضربه یا فشار، تغییرات فیزیکی در تاچ پد سیستم مانند شکستگی، خراشیدگی و یا هر گونه تغییر در ظاهر این قطعه رخ داده است، احتمالا راهی برای تعمیر تاچ پد وجود نداشته و شما برای برطرف ساختن مشکل، باید این قطعه از لپ تاپ خود را تعویض کنید.
تعویض تاچ پد لپ تاپ جدا از هر نوع از مدل و برندی، به بهترین نحو ممکن در نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج انجام می شود. دیگر اختلالاتی که ممکن است باعث خرابی تاچ پد سیستم شوند، عوامل مخربی همچون آبخوردگی، حرارت زیاد، نوسانات برق و ... می باشند.
باید توجه داشته باشید که پس از وقوع چنین اتفاقاتی برای تاچ پد، معمولا علائم ظاهری بروز نخواهند کرد و تنها، مشکلات عملکرد و یا کار نکردن تاچ پد می توانند نشانه ای از خرابی آن باشند. در برخی موارد نیز هیچ ایراد سخت افزاری تاچ پد لپ تاپ شما را تهدید نکرده و با این حال مشکلاتی در عملکرد آن ایجاد می شود.
در این مواقع علت عملکرد نادرست تاچ پد اختلالات نرم افزاری است. مشکلات نرم افزاری نسبت به خرابی های سخت افزاری، راحت تر رفع شده و معمولا خسارت و آسیب کمتری به سیستم ورد می کنند. در شرایطی که صفحه ی تاچ مورد آسیب های سخت افزاری قرار نگرفته اما کار نمی کند، احتمالا به صورت نا خواسته و اتفاقی به دست کاربر غیر فعال شده است.
معمولا دکمه هایی برای دستیابی به تنظیمات نرم افزاری در کیبورد قرار داده شده است که کاربران با فشر دادن آن ها، می توانند تغییراتی در وضعیت عملکرد صفحه نمایش، تاچ پد و... ایجاد کنند. ممکن است در این شرایط ، شما در هنگام پرداختن به امور خود در لپ تاپ، به صورت اتفاقی کلید مربوط به خاموش کردن تاچ پد را فشار داده باشید.
بنابراین تاچ پد بدون هیچ دلیلی غیر فعال شده و از کار می افتد. دیگر اتفاقات رایج نرم افزاری که می تواند باعث عدم عملکرد تاچ پد لپ تاپ شود، هنگ کردن سیستم عامل است. فریز شدن سیستم عامل می تواند در عملکرد کلی سیستم اختلالات زیادی ایجاد کند.
در نتیجه، بروز مشکلاتی همچون عدم عملکرد تاچ پد، کیبورد و... نیز ممکن است. برای رفع این اختلال دستگاه خود را خاموش کرده و مجددا راه اندازی کنید تا اجزای نرم افزاری بتوانند دوباره با همدیگر هماهنگ شوند و مشکل از کار افتادگی تاچ پد نیز برطرف شود.

تعمیر و تعویض تاچ پد در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

تعمیر تاچ پد در مواقعی که قطعه مورد آسیب سخت افزاری قرار گرفته معمولا ممکن نبوده و بیشتر به تعمیرات بخش های نرم افزاری مربوط می شود. این امور، روند زیاد پیچیده ای نداشته و معمولا به دست خود کاربر نیز قابل انجام است. شما می توانید برای اطلاع از نوع مشکل نرم افزاری تاچ پد لپ تاپ خود و مشورت با کارشناسان در این مورد، با مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ در کرج تماس گرفته و یا اینکه به صورت حضوری مراجعه کنید.
بررسی و عیب یابی مشکل تاچ پد و تعویض آن از دیگر خدمات نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج بوده که همواره با نظارت حرفه ای ترین کارشناسان در این حوزه و استفاده از ابزار آلات و دستگاه های تخصصی و با به کارگیری نوین ترین روش های مربوطه انجام می شود. تمامی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری نمایندگی تعمیر لپ تاپ در کرج، مخصوص کاربران همه ی برند ها و مدل های لپ تاپ بوده و در سریع ترین زمان ممکن ارائه و در اختیار کاربران قرار می گیرد