سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه با شارژ درست لپ تاپ از خرابی آن پیشگیری کنیم؟

بررسی شیوه صحیح شارژ کردن لپ تاپ در نمایندگی کرج

 

 

شارژ کردن لپ تاپ

می توان گفت یکی از اموری که در طی کردن روند سالم عملکرد لپ تاپ بسیار تاثیر گذار است، نحوه ی شارژ کردن باتری آن می باشد. باتری از قابلیت های مهم هر لپ تاپ به شمار رفته که امکان جا به جایی و حمل و نقل را برای کاربر فراهم می سازد. 
شما از طریق باتری لپ تاپ می توانید با ذخیره سازی انرژی مورد نیاز قطعات، در صورت عدم دسترسی به جریان مستقیم برق نیز، از این دستگاه استفاده کنید. همچنین این حالت کمک می کند که حمل و نقل و جا به جایی سیستم به راحتی صورت گیرد. 
البته برای جا به جایی لپ تاپ، وزن کمتر و حجم کوچک تر آن نیز بسیار مورد توجه است. چنانچه باتری لپ تاپ دچار آسیب و خرابی شود، علاوه بر بروز دشواری های فراوان برای کاربر، امکان از کار افتادگی باتری نیز وجود دارد. تعویض باتری از جمله اموری بوده که دربر دارنده ی هزینه ی زیاد می باشد. 
از این رو بهتر است پیش از رخ داد خرابی ها وآسیب های شدید در باتری و دیگر قسمت های لپ تاپ خود، با رعایت نکات موثر در پیشگیری از بروز این نوع خرابی ها، از اعمال هزینه های زیاد و آسیب دیدگی قطعات سخت افزاری خودداری نمایید. 
بحث شارژ کردن باتری لپ تاپ از جمله اموری بوده که در صورت درست یا نادرست بودن شیوه ی انجام رساندن آن، می تواند در طول عمر باتری تاثیر مثبت و یا منفی قائل شود. به همین دلیل توصیه می شود پیش از به کار گیری شیوه های غلط شارژ باتری لپ تاپ و وارد آوردن آسیب به آن، روش های صحیح شارژ کردن لپ تاپ را بیاموزید.

شیوه ی صحیح شارژ کردن باتری لپ تاپ

همانطور که مطالعه کردید، نحوه ی شارژ کردن می تواند در افزایش و یا کاهش طول عمر باتری تاثیر گذار باشد. در این زمینه باور ها و روش های غلطی در مورد شارژ باتری لپ تاپ وجود دارد که اغلب در میان عموم رایج می باشند. متاسفانه این اشتباهات میان بسیاری از کاربران ترویج پیدا کرده و به صورت مکرر در هر نوبت شارژ لپ تاپ تکرار می شود. 
چنانه این اشتباهات در طولانی مدت صورت گیرد، طول عمر باتری تا حد زیادی کاهش می یابد. بدین ترتیب کارشناسان نمایندگی لپ تاپ در کرج، شیوه ی صحیح شارژ کردن لپ تاپ را در این مطلب برای شما شرح داده اند تا با به کار گیری نکات مربوطه، تا حد زیادی از خرابی باتری لپ تاپ پیشگیری کرده و طول عمر آن را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

شارژ کردن اولیه ی لپ تاپ

یکی از مسائلی که برای افزایش طول عمر باتری قابل اهمیت است، شارژ کردن لپ تاپ در بار اول می باشد. اگر شما از ابتدا شیوه ی درست شارژ باتری را به کار گیرید، با ادامه دادن به انجام راهکار های مفید توصیه شده در این مورد، می توانید آسیب دیدگی باتری و دیگر قطعات را به حداقل برسانید. 
یک باور غلط در مورد شارژ ابتدایی لپ تاپ، این است که دستگاه مورد نظر برای بار اول باید زمان بیشتری در شارژ نگه داشته شود. این موضوع در حالتی است که ظرفیت باتری پس از چند ساعت تکمیل می شود. اما برخی از متخصصان توصیه دارند پس از پر شدن باتری نیز به مدت 8  تا 12 ساعت آن را در شارژ نگه دارید. 
باید بدانید پس از پر شدن ظرفیت باتری و رسیدن آن به 100، دیگر جریان الکتریسیته به آن وارد نشده و انتقال انرژی مورد نیاز قطع می شود. بنابراین دلیلی ندارد که لپ تاپ پس از پر شدن ظرفیت باتری همچنان در حالت شارژ باشد. به همین ترتیب مقدار زمان شارژ اولیه ی لپ تاپ با دفعات بعدی تفاوتی ندارد. 

نحوه ی اتصال آداپتور

دیگر موردی که می تواند در عملکرد باتری و حفظ سلامت آن تاثیر گذار باشد، چگونگی اتصال اداپتور است. همانطور که می دانید، برق شهری دارای نوسانات فراوان است که در صورت وارد شدن به دستگاه های الکترونیکی، می تواند آسیب های شدید و جبران ناپذیری را تحمیل نماید.
گاهی اوقات میزان نوسان برق از شدت زیادی برخوردار بوده و حتی احتمال از کار افتادگی قطعات مختلف و یا دستگاه مورد نظر وجود دارد. به همین علت همواره توصیه می شود استفاده از محافظ برق را جدی بگیرید. اگر شما حین شارژ لپ تاپ از پیش اداپتور را به دستگاه متصل نموده و سپس شارژر را به برق وصل کنید، الکتریسیته به صورت ناگهانی، همراه با نوسانات مخرب خود به دستگاه وارد می شود و در طولانی مدت، عواقب مخرب آن بروز پیدا خواهند کرد. 
ممکن است باتری در اثر شدت نوسانات ولتاژی از کار بیفتد. اما اگر ابتدا شارژر را به پریز زده و پس از کمی مکث لپ تاپ را به آن متصل کنید، نوسان های مضر برق توسط آداپتور، مهار شده و انرژی الکتریکی وارد شده به لپ تاپ، از حالت AC  به حالت DC تغییر می یابد. از این رو نحوه ی صحیح اتصال آداپتور از اصول مهم شارژ صحیح باتری لپ تاپ به شمار رفته و رعایت آن، رضایت کاربران از حفظ سلامت و عملکرد صحیح باتری را به همراه دارد. 

در چه مواقعی لپ تاپ را به شارژ بزنیم؟

یکی از موضوعاتی که در مورد شارژ کردن لپ تاپ اهمیت فزاوانی دارد، زمانی است که برای شارژ باتری اقدام می کنیم. گاهی اوقات کاربران به دلیل قبول باور های غلط در این حوزه، منتظر می مانند تا ظرفیت باتری به صورت کامل خالی شده و بعد در جهت شارژ مجدد آن اقدام می کنند. 
این کار می تواند آسیب شدیدی به باتری وارد کند و حتی در طولانی مدت از کار افتادگی آن را در پی داشته باشد. چراکه هنگامی که انرژی الکتریکی به صورت ناگهانی به باتری خالی وارد می شود، شوک زیادی به همراه می آورد. وارد شدن این شوک به باتری باعث تضعیف آن گشته و در طولانی مدت، این کار به خرابی باتری و نقص عملکرد آن می انجامد. 
به همین علت است که همواره توصیه می شود، زمان شارژ باتری را موقعی در نظر بگیرید که حداقل 20 درصد از ظرفیت آن پر باشد. همچنین بهتر است پس از رسیدن سطح شارژ باتری به 80 درصد، جریان برق را قطع کنید. 

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

شما می توانید در صورت خرابی هر یک از اجزای سخت افزاری لپ تاپ خود به ویژه باتری، آداپتور، ال سی دی، کیبورد، کارت گرافیک و... در جهت رفع مشکل و تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده، به نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج مراجعه کنید. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری، از جمله نصب انواع نرم افزار های عمومی و تخصصی، نصب ویندوز، نصب انتی ویروس معتبر و آپدیت آن، رفع خرابی ها و مشکلات نرم افزاری و... به بهترین نحو ممکن توسط کارشناسان حرفه ای و کاربلد نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج، انجام شده و در اسرع وقت، در جهت تامین رفاه شما کاربران گرامی ارائه می گردد