سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع پورت های لپ تاپ و کاربرد آنها

انواع پورت های لپ تاپ

پورت ها دریچه های ورودی هستند که در کنار بدنه لپ تاپ در نوع های مختلف ارائه شده اند. این درگاه های انتقالی در جهت اتصال انواع کابل ها و دستگاه های الکترونیکی در نظر گرفته شده و هر کدام یک کارایی را در جهت انجام امور مختلف ارائه می دهند. شما می توانید برای انتقال انواع فایل ها و یا اتصال به مانیتور ها و دستگاه های مختلف، از این دریچه های انتقالی کمک بگیرید. 
پورت های موجود در انواع مدل های لپ تاپ اشکال مختلفی داشته و هر کدام برای انجام یک کار مناسب هستند. با این حال بسیاری از کاربران از چگونگی عملکرد و نوع کارایی این پورت ها مطلع نبوده و نمی توانند به درستی از آنها در جهت پیشبرد بهتر امور خود کمک بگیرند. در حالی که پورت ها نقش مهمی در عملکرد سیستم و آسان تر کردن امور مورد نظر خواهند داشت. 
شما می توانید از طریق انواع مختلفی از این درگاه های انتقالی، به دستگاه‌ های دیگر الکترونیکی اتصال یافته و یا و به انتقال انواع فایل های صوتی تصویری و... بپردازید. برای استفاده صحیح از پورت های مختلف لپ تاپ تنها کافیست با چگونگی عمل کرد و نوع کارایی آنها آشنا شوید. 
در ادامه انواع مختلف پورت های لپ تاپ به همراه کارایی و چگونگی استفاده از آن ها برای شما کاربران گرامی بیان شده است تا پس از آشنایی کامل با آن‌ ها، امور مربوطه را در زمانی سریع تر و بسیار آسان تر انجام دهید. 

پورت hdmi

پورت hdmi یکی از پرکاربرد ترین درگاه های انتقالی در انواع لپ تاپ و دیگر دستگاه‌ های الکترونیکی می باشد. شما می توانید از طریق این دریچه انتقالی انواع فایل های موجود را به دستگاه مورد نظر انتقال دهید. همچنین می توانید فایل های دلخواه را از دیگر دستگاه ها به لپ تاپ خود وارد نمایید. 
یکی از مهمترین ویژگی‌های رابط hdmi، ارسال فایل های تصویری با کیفیت بالا می باشد. در واقع می‌ توان گفت که hdmi یکی از مناسب ترین گزینه های موجود در جهت اتصال تصاویر حجیم و با کیفیت است. در این حالت حجم تصویر به صورت سابق و بدون هیچ افت کیفیتی انتقال داده شده و کیفیت تصاویر انتقالی تغییر نمی‌ کند و با همان وضوح انتقال داده می‌ شود. 
با استفاده از این نوع پورت های لپ‌ تاپ می‌ توان این دستگاه را به دوربین های حرفه ای، دیگر سیستم های لپ تاپ، دستگاه DVD Player، کنسول های بازی، سیستم های صوتی تصویری، تلویزیون و دیگر مانیتور ها متصل کرد. به همین دلیل پورت hdmi از مهمترین و کاربردی ترین پورت ها در لپ تاپ و دیگر دستگاه‌ های الکترونیکی محسوب می شود. 

جک سیم 3.5 میلیمتری هدفون

این نوع از پورت ها در دستگاه های مختلف از جمله لپ تاپ، گوشی های موبایل و دیگر دستگاه‌ های الکترونیکی و به ویژه سیستم های صوتی، در جهت استفاده کاربران ارائه شده است. از طریق این پورت می توان سیستم را به هدفون های سیمی و دستگاه‌ های صوتی متصل نمود. 
جک 3.5 میلیمتری نیز از کاربردی ترین پورت ها در لپ‌ تاپ بوده که در جهت اتصالات مختلف به ویژه اتصال دستگاه به هدفون و بلندگو های سیمی مناسب بوده و برای انجام این امور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته این پورت در دو شکل مختلف موجود بوده که یکی از آنها برای اتصال میکروفون در نظر گرفته شده و پورت دیگر برای اتصال دستگاه به هدفون های سیمی ارائه می‌ شد. 
اما امروزه تولید کنندگان با تلاش زیاد در مورد یکی کردن و خلاصه سازی این دو نوع از پورت هدفون، این امر را به اجرا رسانده و کاربران تنها یک مدل از جک صوتی را در دستگاه لپ تاپ خود شاهد هستند. 

پورت usb

پورت usb همواره یکی از رایج ترین و پرکاربردترین پورت های موجود در دستگاه های مختلف به ویژه لپ تاپ بوده و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. پورت های usb در جهت های مختلف از جمله انتقال انواع فایل های صوتی تصویری و دیگر اطلاعات موجود به دستگاه‌ های دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
البته کارایی پورت usb تنها به انتقال فایل ها و داده ها محدود نشده و این درگاه انتقالی می‌ تواند امکانات دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. از طریق پورت usb می توان وسایل جانبی مختلف نظیر ماوس، فلش و... را به لپ تاپ متصل کرد و از خدمات و امکانات آن بهره مند شد. این نوع از پورت ها در اکثر دستگاه‌ های الکترونیکی دیده می‌شوند. 
به همین خاطر و به دلیل رایج بودن و امکانات فراوانی که usb در اختیار کاربران قرار می دهد، از مهمترین ویژگی ها و پرکاربرد ترین قسمت های لپ تاپ به شمار می‌رود. به طوری که تعداد این نوع پورت ها در لپ تاپ و دیگر دستگاه‌ های الکترونیکی می‌ تواند ارزش مالی آن سیستم را افزایش دهد.
از آنجایی که usb عملکرد متفاوتی با سایر پورت ها داشته و زمینه امکانات ارائه دهنده آن بسیار گسترده و وسیع است، در سیستم‌های لپ‌تاپ معمولاً 2 تا 4 پورت usb بسته به مدل و نوع عملکرد سیستم ارائه شده است. بنابراین پورت های usb از درگاه های مهم انتقالی در دستگاه های لپ تاپ و دیگر دستگاه‌ های الکترونیکی به شمار می‌ رود که وجود آن در جهت اتصال لوازم جانبی و کار با سیستم بسیار ضروری است. 

رابط اترنت
پورت Ethernet در جهت اتصال لپ تاپ به مودم از سوی تولید کنندگان ارائه شده است. از طریق رابطه اترنت می توان به مودم های سیمی متصل شده و ضمن اتصال به شبکه اینترنت، از امکانات گسترده آن بهره مند شد. البته این پورت ها بیشتر در لپ‌تاپ‌ هایی قرار داده شده‌ اند که معمولاً در امور تجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در هر صورت اگر پورت اترنت در لپ تاپ مورد نظر موجود باشد، از طریق آن می‌ توان به مودم های سیمی متصل شده و از امکانات فراوان شبکه گسترده اینترنت بهره مند شد. 

پورت DVI

پورت DVI به عنوان یک رابط گرافیکی در برخی از سیستم های لپ تاپ با توجه به نوع مدل و چگونگی عملکرد و کارایی این دستگاه قرار داده شده است. این پورت در جهت امور گرافیکی و دیگر موارد مربوطه در نظر گرفته شده و از این رو در برخی از مدل های خاص لپ‌ تاپ ارائه شده است و کاربرد آن برای امور ساده و روزانه و برای عموم لازم نیست. چنانچه به این نوع از پورت ها و کارایی آن نیاز داشته و از وجود آن در سیستم خود بی بهره بودید، می توانید با استفاده از یک تبدیل HDMI-DVI  به این قابلیت به راحتی دسترسی پیدا کنید. 

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ در کرج

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر کرج، یک مجموعه عالی و بزرگ در زمینه تعمیرات انواع مدل ها و برند های لپ تاپ و کامپیوتر بوده که می تواند خدمات بی نظیری را در این حوزه، در جهت رفاه فوق شما کاربران مدل های مختلف لپ تاپ و کامپیوتر در کرج ارائه نماید. تمامی امور سخت‌ افزاری از جمله تعمیر و تعویض قطعات مختلف مانند پاور، فن، کیبورد، کارت گرافیک، ال سی دی و ارتقای حافظه هارد رم و... در نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج، به دست ماهرترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات روز دنیا انجام می شود. 
شما می توانید در صورت بروز هر یک از مشکلات سخت افزاری موجود و امور نرم افزاری رایج مانند نصب ویندوز در کرج، نصب نرم افزار های عمومی و تخصصی، نصب آنتی ویروس معتبر، ویروس کشی سیستم و... و همچنین شکستگی یا شل شدن پورت های مختلف لپ تاپ در جهت تعمیر و تعویض این درگاه های انتقالی، به نمایندگی تعمیرات کامپیوتر در کرج، مراجعه نمایید.