سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی علل خرابی کارت گرافیک لپ تاپ در نمایندگی کرج (بخش اول)

 

کارت گرافیک لپ تاپ

کارت گرافیک یا GPU یک قطعه مهم در سخت افزار لپ تاپ به ویژه برای گرافیست ها، گیمر ها و... می باشد. به طور کلی کارت گرافیک زبان صفر و یک را به زبانی قابل فهم برای کاربر تبدیل کرده و باعث اجرای تصاویر و برنامه های گرافیکی مورد نظر می شود. خرابی این قطعه می‌تواند مشکلات زیادی را هنگام اجرای موارد مذکور برای کاربران ایجاد نماید. به طوری که استفاده از لپ تاپ را بسیار سخت و غیر ممکن خواهد کرد. 
البته آسیب‌ دیدگی این قطعه تنها به اختلالات عملکرد  آن مربوط نبوده و می تواند در عملکرد بخش های دیگر نیز تاثیر گذار باشد. چرا که خرابی کارت گرافیک معیوب، به دیگر قطعات سخت افزاری نیز سرایت پیدا کرده و می تواند مشکلات جدی و غیر قابل جبرانی به سیستم شما وارد نماید. از این رو بهتر است که در جهت پیشگیری از خرابی چیپ گرافیک لپ تاپ خود و نقص عملکرد و همچنین عواقب به مخرب پس از آن، نکاتی را رعایت نمایید تا علاوه بر پیشگیری از خرابی های مذکور، افزایش طول عمر لپ تاپ و تک تک قطعات سخت افزاری آن را در پی داشته باشد. 
چیپ گرافیک در صورت خرابی های جزئی توسط مراکز مربوطه مانند نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج تعمیر شده و به رفع مشکلات روی داده مربوط به کارت گرافیک لپ تاپ شما پرداخته می شود. اما گاهی اوقات خرابی های موجود در این زمینه آنقدر جدی و گسترده بوده، که راهی جز تعویض این قطعه باقی نمی ماند. 
شما می توانید در صورت مشاهده علائم مربوطه، به مرکز تعمیرات لپ تاپ کرج رایان در کرج مراجعه کرده تا علاوه بر بررسی و عیب یابی دقیق، به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب و رفع مشکلات واقع شده بپردازند. در ادامه دلایل اصلی خرابی کارت گرافیک و علائم رایج آن بیان شده است تا با مطالعه آن، هر چه سریع‌تر به پیشگیری از آسیب های کارت گرافیک لپ تاپ خود اقدام نمایید.
 
علل اصلی خرابی کارت گرافیک لپ تاپ و راه مقابله با آن
 
همانطور که می دانید، همواره یکی از اصلی ترین عوامل خرابی و از کار افتادگی قطعات سخت افزاری لپ تاپ، افزایش دما می باشد. این مشکل معمولاً به دلیل کارکرد طولانی و استراحت ندادن به این دستگاه رخ می‌ دهد. به همین دلیل همواره توصیه می شود که از کار کردن با لپ تاپ خود در مدت زمان طولانی بپرهیزید. 
علل مختلفی می تواند باعث افزایش دمای لپ تاپ و خرابی قطعات آن در اثر گرما شود. یکی از این موارد، عدم کارکرد فن است. فن به عنوان سیستم خنک کننده لپ تاپ، وظیفه دارد گرمای تولید شده از سوی CPU و دیگر قطعات سخت افزاری را کنترل کرده و به حفظ تعادل در دمای لپ تاپ بپردازد. هنگامی که این قطعه به هر دلیلی دچار آسیب شود، در عملکرد آن اختلالاتی روی داده که عدم کارکرد صحیح آن را به همراه دارد. چنانچه فن دچار از کار افتادگی شود، تهویه هوا و کنترل دما به خوبی صورت نگرفته و گرمای لپ تاپ افزایش می یابد. 
داغ شدن لپ‌ تاپ هم مساوی است با خرابی قطعات مختلف آن نظیر کارت گرافیک. به همین منظور برای پیشگیری از بروز این آسیب های مخرب، همواره سلامت فن لپ تاپ خود را چک کرده و حین کار کردن با آن، از کول پد استفاده نمایید. هرگز لپ تاپ روشن را بر روی سطوح بسته مانند پتو، میز، بالشت، فرش و... قرار ندهید. 
سعی کنید که هر چند ماه یک بار لپ تاپ را به مراکز تعمیرات از جمله نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج، سپرده تا با بررسی قطعات سخت افزاری به ویژه فن و همچنین پاکسازی آن ها از آلودگی‌ های موجود، از بروز آسیب‌ های جدی در این قسمت جلوگیری شود. از استفاده طولانی مدت از لپ تاپ بپرهیزید. همواره پس از گذشت چند ساعت به لپ‌ تاپ خود مقداری استراحت داده تا قطعات آن در اثر عملکرد طولانی مدت دچار آسیب و خرابی نشوند. 
یکی دیگر از مخرب ترین عوامل خرابی قسمت های مختلف سخت افزاری لپ تاپ به ویژه کارت گرافیک، نوسانات نامناسب ولتاژی است. از آنجایی که سیستم‌ های لپ تاپ با برق 220 ولت شهری سر و کار دارند، احتمال بروز این مشکل زیاد می باشد. برق شهری دارای نوسانات مخرب بوده که می تواند تاثیرات منفی زیادی را بر سیستم شما اعمال کرده و از کار افتادگی قطعات آن را سبب شود. 
برای پیشگیری از بروز این مشکل، می توانید همواره هنگام کار با لپ تاپ از محافظ برق استفاده نمایید. همچنین در جهت مقابله با آسیب های مخرب برق شهری و عواقب خطرناک آن بر روی لپ تاپ، نکات مربوط به شارژ صحیح این دستگاه را جدی گرفته و با به کار بستن آن ها به افزایش طول عمر سیستم خود اقدام نمایید. 
از دیگر علل خرابی کارت گرافیک لپ تاپ، می توان به آسیب هایی مانند آب خوردگی و نفوذ موادی چون چربی ها، انواع مایعات، مواد چسبنده و... به داخل آن اشاره داشت. برای جلوگیری از بروز این نوع آسیب ها که می تواند بسیار خطر آفرین هم باشد، همواره لپ‌ تاپ را در محل مناسب و امن، به دور از این نوع آسیب ها نگهداری نمایید. 
یکی از مشکلاتی که می‌ تواند به مرور کارت گرافیک و دیگر قطعات سخت افزاری لپ تاپ را دچار خرابی های جزئی و در نهایت از کار افتادگی کند، کثیفی بخش داخلی این دستگاه و ورود آلودگی و آشغال های موجود به آن است. به این منظور می توانید هر سه ماه یک بار، لپ تاپ خود را به مرکز معتبر مانند نمایندگی تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر در کرج سپرده، تا با استفاده از بهترین ابزار آلات موجود در این زمینه، به پاکسازی قطعات داخلی لپ‌ تاپ شما از آلودگی‌ های موجود و پیشگیری از آسیب های مربوطه بپردازند. 

تعمیر و تعویض کارت گرافیک در نمایندگی تعمیرات تخصصی کامپیوتر در کرج

چنانچه به هر دلیلی متوجه بروز علائم مذکور در لپ تاپ خود شوید، می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر کرج رایان در کرج، بهترین خدمات ممکن را در زمینه تعمیر یا تعویض کارت گرافیک یا دیگر قطعات سخت افزاری لپ تاپ خود چون هارد، CPU، باتری، فن و... دریافت نمایید. 
مرکز تعمیرات تخصصی کامپیوتر و لپ تاپ کرج رایان در کرج، متشکل از یک تیم حرفه‌ ای شامل تکنسین های خبره در حوزه تعمیر و تعویض قطعات معیوب لپ تاپ و کامپیوتر، و همچنین رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آنها بوده، که می‌ توانند با به کارگیری تمام دانش و مهارت خود و استفاده از به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات موجود، به رفع مشکلات سخت افزاری و اختلالات نرم افزاری رایج رایانه شما در اسرع وقت بپردازند.