سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل خرابی اسپیکر لپ تاپ

خرابی اسپیکر لپ تاپ

اسپیکر به طور کلی وظیفه ی پخش صدا از لپ تاپ را دارد. با توجه به عملکرد این قطعه ی سخت افزاری، در صورت وارد شدن اسیب و در نتیجه خرابی یا از کار افتادگی ان، کاربر مجبور به تعویض این قطعه و پرداخت هزینه های زیاد می شود.  اسپیکر لپ تاپ یکی از قطعات مهم این دستگاه شمرده می شود.
اهمیت این وسیله هنگامی که به تماشای فیلم و سریال علاقه مند بوده و یا عاشق گوش دادن به موسیقی باشید، بیشتر نیز خواهد شد. به همین سبب برخی کاربران هنگام خرید یک لپ تاپ، توجه زیادی به سیستم صوتی به ویژه قسمت اسپیکر ان دارند. سیستم صوتی لپ تاپ دارای اجزای کوچک و بزرگ زیادی بوده که سه بخش اصلی ان را اسپیکر، درایور صدا و کارت صدا تشکیل می دهند.
بلدگو ها نیز به انجام امور اخریه در پخش شدن فایل های صوتی می پردازند. خرابی و عملکرد نادرست اسپیکر می تواند دلایل زیادی در پی داشته باشد. عواملی که عدم عملکرد صحیح اسپیکر را باعث می شوند، در دو بخش سخت افزاری و قسمت نرم افزاری سیستم منفاوت هستند.
از این رو خرابی اسپیکر نیز، مانند دیگر خرابی های سخت افزاری لپ تاپ، در جهت بررسی درست و اصولی و عیب یابی صحیح مشکل، نیازمند کارشناسان حرفه ای و خبره در این حوزه می باشد. در غیر این صورت، ممکن است به دیگر اجزای سیستم نیز اسیب وارد شود و خرابی ها گسترده تر شوند.
بنابراین، چنانچه با هر یک از نشانه های خرابی و عملکرد غیر عادی اسپیکر، همچون خش خش کردن اسپیکر هنگام پخش صدا، یا شنیدن هر گونه صدای غیر طبیعی مواجه شدید، بهتر است عیب یابی مشکل را به افراد دارای تخصص در این زمینه، مانند کارشناسان نمایندگی تعمیرات کامپیوتر در کرج بسپارید. این مرکز یکی از معتبر ترین مراکز در حوزه ی تعمیرات انواع مدل های کامپیوتر و برند های مختلف لپ تاپ در شهر کرج می باشد.

علل خرابی اسپیکر لپ تاپ

موارد زیادی هستند که می توانند باعث خرابی اسپیکر لپ تاپ شوند. در بیشتر مواقع علت خرابی و عملکرد اشتباه و ضعیف اسپیکر مربوط به قسمت های مختلف سخت افزاری است. در برخی موارد نیز یک مشکل نرم افزاری، مانع از کار کردن اسپیکر لپ تاپ می شود.
به همین علت تشخیص مشکل اصلی در این شرایط کمی سخت و پیچیده بوده و باید توسط افراد کار بلد صورت گیرد. یکی از مواردی که در ایجاد خرابی در قسمت اسپیکر لپ تاپ بسیار دیده می شود، خرابی اتصالات این قسمت در اثر انباشته شدن الودگی است.
هنگامی که مدت زیادی از انباشته شدن گرد و خاک و دیگر الودگی های محیط بر روی لپ تاپ می گذرد، این الودگی ها به سمت داخل لپ تاپ رفته و کم کم وارد بخش های سخت افزاری درونی می شوند. در صورت تجمع الودگی در بخش های داخلی نیز، عملکرد بسیاری از قطعات مختل می شود.
گرد و خاک و دیگر اشغال های ریز می تواند اتصالات میان قطعات را از بین ببرد. در این حالت ارتباط میان قطعات مختلف قطع می شود. همانطور که در بخش قبل نیز به ان اشاره شد، پخش صدا از لپ تاپ تنها توسط اسپیکر صورت نمی گیرد و اجزای مختلفی در انجام این امر دخیل هستند.
بنابراین چنانچه ارتباط اسپیکر با سایر اعضای سیستم صوتی قطع شود، عدم پخش صدا را شاهد خواهیم بود. به همین منظور است که همواره توصیه می شود از تمیز کردن مرتب لپ تاپ خود غافل نشوید. تمیز کردن مرتب سطوح بیرونی لپ تاپ، از تجمع الودگی و اشغال ها بر روی درچه های لپ تاپ و ورود ان ها به قسمت های داخلی جلوگیری می کند.
علاوه بر ان، سرویس مرتب قطعات سخت افزاری لپ تاپ می تواند به افزایش طول عمر ان ها کمک زیادی کند. در صورتی که مرتبا به سرویس قطعات داخلی لپ تاپ  خود اقدام نمایید، از تجمع الودگی جلویگری شده و در نتیجه مشکلی از این نظر بروز نخواهد کرد. 
همچنین همواره سعی کنید، لپ تاپ خود را در مکانی دور از گرد و خاک و سایر الودگی های محیطی نگهداری کرده تا حد ممکن از کثیف شدن قطعات داخلی دور باشد.در غیر این صورت، مشکلات زیادی در بخش های مختلف سیتم رخ داده و به طور کلی عملکرد سیستم مختل می شود.
یکی از مواردی که می تواند اسیب زیادی به اسپیکر لپ تاپ وارد نماید، ضربه های شدید و فشار زیاد است. این قطعه معمولا از مقاومت و قدرت زیادی برخوردار بوده اما در صورت سنگین بودن ضربات وارد شده دچار شکستگی می شود. شکستگی بخش های مختلف اسپیکر می تواند کاهش کیفیت عملکرد ان و یا از کار افتادن اسپیکر را در پی داشته یاشد.
به همین ترتیب بهتر است تا جای ممکن، از ضربه خوردن لپ تاپ و وارد شدن فشار زیاد به ان جلوگیری نمایید. همچنین مایعات نیز می  تواند، برای اسپیکر لپ تاپ خطر افرین باشد. البته تمامی قطعات الکترونیکی در برابر اب خوردگی بسیار اسیب پذیر می باشند و این شرایط برای اسپیکر نیز به همین صورت است. 
لذا توصیه می شود که لپ تاپ خود را در مقابل مایعات حفظ نمایید. چرا که ابخوردگی می تواند اسیب های شدیدی به قسمت های مختلف وارد کرده تا حدی که از کار افتادگی ان ها را باعث شود. بنابراین هنگام استفاده از لپ تاپ، تمامی نکات مربوط به پیشگیری از بروز این مشکل را رعایت کرده تا از وارد شدن این نوع از خرابی به لپ تاپ شما جلوگیری شود. 
در برخی موارد عدم پخش صدا از اسپیکر، به هیچ یک از قسمت های سخت افزاری مربوط نمی شود. یعنی پس از عیب یابی، شما متوجه می شوید که هیچ یک از قطعات سخت افزاری سیستم صوتی دچار مشکل یا خرابی نشده اند. بنابراین در این حالت، هیچ مشکلی از سوی قطعات سخت افزاری وجود نداشته و علل خرابی باید در اجزای دیگر بررسی شود. 
در چنین شرایطی به احتمال مشکل رخ داده مربوط به بخش های نرم افزاری است. ساده ترین راهکار ها برای رفع ان، چک کردن تنظیمات مربوطه و اپدیت درایور صداست. در صورت عدم رفع مشکل پس از انجام این اقدامات، توصیه می شود به مراکز معتبر در این زمینه مانند نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج مراجعه نمایید.

علائم خرابی اسپیکر لپ تاپ

از انجایی که اسپیکر عضوی از سیستم صوتی یک دستگاه محسوب شده و وظیفه ی اصلی ان پخش فایل های صوتی است، خرابی ان نیز در پخش صدا بروز پیدا می کند. شنیده شدن صدای خش خش هنگام گوش دادن به موسیقی و یا شنیدن هرگونه صدای عجیب و غیر معمولی دیگر از اسپیکر، می تواند نشانه ای از اسیب دیدگی ان باشد. همچنین عدم پخش صدا نیز، می تواند از علائم خرابی اسپیکر محسوب شود. در این شرایط اسپیکر از کار افتاده و برای ادامه ی عملکرد ان باید یک نمونه اسپیکر جدید را جای گذاری کرد.

تعمیر و تعویض اسپیکر در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ کرج

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج، از جمله مراکزی بوده که در تعمیر انواع مدل ها و برند های لپ تاپ و کامپیوتر، به بهترین شیوه های دنیا، نقش دارد. تمامی قطعات استفاده شده و به کار گرفته در این مرکز اورجینال می باشند. 
شما می توانید برای رفع مشکل خرابی اسپیکر لپ تاپ خود، از طریق راه های ارتباطی با مرکز نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج تماس گرفته و در این مورد با کارشناسان ما مشورت نمایید. همچنین در صورت لزوم می توانید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج مراجعه کرده تا مشکل روی داده در لپ تاپ مورد نظر، با بهترین کیفیت ممکن برطرف شده و در اختیار شما کاربران گرامی قرار گیرد.