سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکمیل مادربرد و اتصال به کیس در تعمیرات کامپیوتر

آشنایی با مادربرد در تعمیرات کامپیوتر



 

 تعداد اسلاتها در مادر بردها دو و یا بیشتر ازدو تا اسلات بلند است که در نزدیکی cpu قرار دارند این اسلاتها تشابه بسیاری به پین های اتصالی طلایی رنگ روی حافظه DIMM هستند انواع متفاوت رم را به هیچ عنوان نمی توان به صورت ترکیبی از آنها استفاده کرد. بایدها و نبایدهای بسیاری در سیستم های رم و حافظه وجود دارد که با رعایت نکاتی نظیر در با هم به کاربردن DIMM های PC133 و PC100 نادرست می باشدو ترکیب دو حافظه ECC و non- ECC  نیز سیستم کامپیوتری ما را با خلل رو به رو می کند، استفاده صحیح از سیستم های کامپیوتری راهنمای بسیار مناسبی هست. با استفاده از راهنمای مادربرد می توان انواع حافظه هایی که مادربرد را پشتیبانی می کند را تعیین نمود تا فقط از این نوع حافظه ها در مادربرد استفاده شود DIMM های حافظه ها با اندازه های مختلف را می توان با یکدیگر ترکیب نمود البته برای این ترکیب نیاز به راهنمای مادربرد نیز داریم تا برای مرتب سازی سایز های مختلف از آن راهنما استفاده کنیم برای نصب حافظه ابتدا مادربرد را بر روی سطح کاملا صافی قرار می دهیم  هر سوکت  DIMM یک گیره قفلی در انتها دارا است تا استحکام اتصال حافظه را درون مادربرد برقرار سازد ضربه کوچکی را به گیره های قفلی وارد می کنیم تا گیره ها آماده اتصال شوند DIMM  ها را  بر روی مادربرد سوار می کنند در ابتدا شکاف های بر روی لبه های  DIMM ها را با برجستگی ها بر سوکت DIMM مطابقت می دهیم در کل محل فشاری یکسان وارد می کنیم تا با یک صدای تیک مانند در جای خود اتصال یابندعلاقه مندان به تعمیرات کامپیوتر توجه داشته باشند هنگام فشار  DIMM در داخل سوکت گیره های قلاب ها باید بسته شوند قبل از این که به ادامه مراحل بپردازیم مطمئن شویم که  DIMM ها کاملا اتصال پیدا کرده و قفل ها بسته شده اند .

استحکام مادربرد داخل کیس

بسته سخت افزاری کیس را که شامل پیچ های عریض و باریک ، واشر های نایلونی ، برجستگی هایی از جنس برنج و غیره را از یکدیگر جدا کرده و برای راحتی کار دسته بندی می کنیم . پوشش کیس را بر سطح صافی گذاشته و اطراف کیس را  کاملا خالی می کنیم تا هنگام اتصال مادربرد در داخل کیس از فضای مناسبی بر خوردار باشیم . پوشش کیس را به صورت پهلو می خوابانیم صفحه فلزی بزرگی که در قسمت زیر مشاهده می کنید سوراخ هایی متعددی را داراست که تعدادی از انها با بر آمدگی های ماردربرد پر می شودکاربران تعمیرات کامپیوتر باید مادربرد خود را از فاصله بسیار نزدیک مشاهده کنند تا سوراخ هایی با حاشیه نقره ای را پیدا سازند که بتوانند آن سوراخ ها را با برآمدگی های داخل کیس تطبیق دهند زیرا بر این اساس کیس های ATX و بردها استاندارد گشته اند .
برای حداقل استحکام اتصال مادربرد به کیس نیاز به محکم کردن شش برآمدگی است .برای این اتصال ها هر برجستگی نبایددقیقا با مادربرد پوشانده شود زیرا در این حالت تماسی غیر سطح بین مادربرد و کیس به وجود می اید که باعث خرابی می شودبرای سوار کردن مادربرد توسط کاربران تعمیرات کامپیوتر حداقل یک جفت انبردست نیاز است . یکی برای پیچ دادن برآمدگی های هر گوشه مادربرد و به صورت همزمان یکی در نزدیکی  LGP قهوه ای و دیگری نیز در جهت مخالف به کاربرده می شود. در قسمت پشت کیس قسمتی برآمده که روی مادر برد قرار می گیرد را آماده می کنیم که به صورت موازی با سریالmobo,psto,usb  و پورت های دیگر می باشد. در بعضی کیس ها قسمتی یا همه سوراخ های برامده کیس پانچ شده است ، باید پانچ آنها را جدا کنیم در بعضی کیس ها نیز صفحه بر جسته به صورت مجزا از کیس می باشد که در این گونه کیس ها قبل از اتصال مادربرد صفحه برجسته را به درون کیس در محل مشخص شده نصب کنیم دانشجویان تعمیرات کامپیوتر می تواند در این مرحله مادربرد را داخل کیس متصل نمایند و اطمینان حاصل کنند که در فضای بین صفحه مادربرد و کیس هیچ چیز قرار ندارد تا باعث اختلال در سیستم گردد.