سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب windows با فلش مموری برای علاقه مندان به نصب ویندوز درکرج

نصب windows با فلش مموری و به کمک نرم افزار WinToFlash برای علاقه مندان به نصب ویندوز درکرج

 

 

در ایران با ورود سی دی و دی وی دی به بازار کم کم استفاده از فلاپی از رونق افتاد. اما سی دی ها شکننده و خش پذیر بودند و با چند بار استفاده کیفیت قبل را نداشتند. بنابراین متخصصان نصب ویندوز در کرج فلش و هاردهای با ظرفیت بالا کنونی را جایگزین مناسبی برای دی وی دی ها دانستند. و از طرفی به دلیل مزایایی که نصب ویندوز از روی فلش مموری دارد کاربران را به استفاده از آن ترغیب کرد. استفاده از فلش مموری باعث بالا رفتن سرعت در نصب و راه‌اندازی ویندوز می شود و به راحتی می توان نسخه پشتیبان از آن تهیه کرد و از طرفی می توان یک فلش مموری را طوری تنظیم کرد که بتوانیم با آن چند سیستم عامل را به طور همزمان نصب کنیم.
یو اس بی درایوها نصب سیستم عامل رابرای ما راحت کردند، اما هنوز هم به یک کپی از سی دی نصب احتیاج است. استفاده از نرم افزارهای موجود در بازار مانند نرم افزار WinToFlash کار را برای کاربران نصب ویندوز در کرج بسیار راحت کرده است.
نسخه Personal Edition  درنرم افزار WinToFlash، به صورت مستقیم از دیسک نصب ویندوز، یک usb با قابلیت بوت کردن درست می کند. نرم افزار WinToFlash Personal Edition را از اینترنت دانلود و نصب کنید. بعد از این که برنامه را نصب کردیم آن را باز می کنیم و وارد Advanced mode می شویم.
 روی گزینه Transfer Windows Vista/7/8/10 setup to a USB drive کلیک کنید. و وارد مسیر نصب ویندوز می شوید، مسیر نصب را مشخص کنید. حال نوبت آن است که usb مورد نظر را پیدا کرده و روی گزینه run کلیک کنید.  هر متخصص نصب ویندوز در کرج می داند که حتما از اطلاعات مهم خود back up گیری کند زیرا با نصب ویندوز تمامی اطلاعات usb  فرمت خواهند شد .
یکی از قابلیتهای مهم این نرم افزار در برابر نرم افزار های دیگر ، امکان مالتی بوت آن است. هر متخصص تعمیرات کامپیوتر در کرج می‌تواند یک usb سفارشی‌سازی شده ایجاد کند.
برای انجام این کار به قسمت Advanced mode رفته و روی گزینه Create Multiboot USB Drive کلیک کنید و گزینه Add را انتخاب کنید. با انجام این کار قسمت Add new item برای شما علاقه مندان به نصب ویندوز باز می شود. مثل  ابزارهای دیگر در ساخت درایو usb مالتی بوت، این نرم افزارنیز قابلیت های زیادی برای ساخت ابزارهای مختلف در فلش مموری دارد. از بین تمام گزینه ها گزینه مورد نظر را انتخاب می کنیم
یکی دیگر از قابلیت‌های این  نرم افزار،  گزینه Download selected ISO now است. که با کلیک روی این گزینه می‌توانید آخرین نسخه  سیستم عامل را دانلود کنیدو با  زدن گزینه Select an ISO image امکان انتخاب یک فایل ISO از سیستم کامپیوتر شما وجود دارد.
بعد از کامل کردن تمام انتخاب ها روی Run کلیک کنید. نکته مهمی که تمام علاقه مندان نصب ویندوز درکرج باید به آن توجه کنند این است که با استفاده از نسخه Lite نرم افزار WinToFlash فقط شما می توانید دو فایل ISO را در حالت مالتی بوت انتخاب کنید. 

 

منبع: نصب windows با فلش مموری برای علاقه مندان به نصب ویندوز درکرج