سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب ویندوز در شبکه برای علاقه مندان به نصب ویندوز در کرج

طریقه نصب ویندوز برای چند کامپیوتر همزمان برای علاقه مندان به نصب ویندوز در کرج

 

 

در این مقاله طریقه نصب ویندوز بر روی چند کامپیوتر همزمان در شبکه را توضیح می دهیم. فرض کنید شما علاقه مند به نصب ویندوز در کرج هستید و میخواهید بر روی تعدادی کامپیوتر در شبکه ویندوز نصب کنید چیزی که ابتدا برای نصب ویندوز در کرج به ذهنمان می رسد این است که برای هر تعداد کامپیوتر  که در شبکه داریم نیاز به همان تعداد فلش یا DVD نصب ویندوز داریم و  ویندوز را تک تک بر روی تمام کامپیوتر ها نصب کنیم که این کار اشتباه و وقت گیر است. در شبکه پروتکلی به اسم PXE وجود دارد 
 که تمام علاقه مندان به نصب ویندوز در کرج با عملکرد آن آشنا هستند در شبکه شما  میتوانید  DVD نصب ویندوز را روی یک سیستم به عنوان سرور نصب ویندوز بگذارید و روی بقیه سیستم ها همزمان ویندوز را نصب کنید.
برای این کار ما احتیاج به یک روتر (سرعت پورت 1Gb/s)  و یک سویچ ( پورت 1Gb/s)  داریم و همان طور که تمام متخصصین نصب ویندوز در کرج می دانند تعداد پورت های سویچ وابسته به تعداد سیستم ها است پس در انتخاب سویچ دقت کنید و سعی کنید تمام کابل های مورد استفاده در شبکه از نوع Cate6 باشند.از لحاظ نرم افزاری ما نیاز به DVD نصب ویندوز و Serva Server داریم و نسخه 64 یا 32 بیتی Serva را با توجه به نیازمان دانلود می کنیم. برای شروع کار ابتدا به سراغ سویچ و روتر می رویم و کارهای سخت افزاری را انجام می دهیم در مرحله بعد تمام علاقه مندان به نصب ویندوز در کرج نرم افزار Serva را دانلود کرده و نرم افزار را اجرا می کنند. توجه کنید که تمام این کارها  باید بر روی سیستم سرور انجام شود دقت کنید در این مرحله از نصب ویندوز حتما فایروال سیستم را غیر فعال کنید. چند لحظه صبر کرده و بعد روی thanks not today کلیک کنید تا نرم افزار اجرا شود.
بعد وارد قسمت Settings می شویم. به تب TFTP وارد شده و تیک TFTP Server و Bind TFTP to this address را فعال کنید و مقابل آن IP سیستم سرور خود را وارد کنید اگرIP را نمی دانید CMD را بازکرده و دستور ipconfig را تایپ کنید.فولدری به اسم SERVA_ROOT در یکی از درایوها ایجاد کنید و روی  Browse کلیک کنید و فولدر SERVA_ROOT را انتخاب کنید.
بعد از این کاربه تب DHCP رفته و تیک گزینه DHCP Server و BINL را بزنید.حالا تیک گزینه Bind DHCP to this address را بزنید و IP که در قسمت TFTP وارد کردید را وارد کنید.در قسمت IP pool 1st addr ،  آی پی اولین سیستم را وارد کنید و در قسمت pool size مقدار 100 را وارد کنید و در قسمت subnet mask مقدار 255.255.255.0 و در قسمت router آیپی روتر را وارد کنید.سپس روی OK کلیک کنید و نرم افزار را ببندید.سپس نرم افزار را دوباره اجرا کنید و دوباره ببندید.

 

منبع: نصب ویندوز در شبکه برای علاقه مندان به نصب ویندوز در کرج