سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت عدم پخش صدای لپ تاپ چیست؟ (بخش اول)

بررسی علل اصلی عدم پخش صدای لپ تاپ در نمایندگی کرج



علل عدم پخش صدا از لپ تاپ

لپ تاپ یکی از پر استفاده ترین دستگاه های دیجیتال امروزه بوده که تمامی انتظاراتی که از یک رایانه دارید را به صورت یکپارچه در خود جای داده است. سیستم صوتی، تصویری، خنک کننده، پردازشی و... همگی از بخش های اصلی یک کامپیوتر بوده که در داخل یک لپ تاپ باریک و کوچک جمع آوری می شوند. 
از این رو می توان بدون استفاده از هیچ یک از لوازم جانبی، از لپ تاپ استفاده کرد. قابلیتی که در PC  های کامپیوتر فراهم نیست. برای اینکه بتوان تمامی این قطعات را در بدنه ی کم حجم لپ تاپ جای داد، باید علاوه بر کوچک کردن و باریک کردن قطعات، آن ها را به صورت فشرده تری در کنار هم قرار داد.
یک چیدمان فشرده از قطعات سخت افزاری، می تواند لپ تاپی باریک و کم حجم را بسازد که برای حمل و نقل و جا به جایی بسیار مناسب می باشد. از این رو کاربران طرفدار لپ تاپ های جمع و جور هستنند. باریک و کوچک بودن لپ تاپ های امروزی، یکی از ویژگی های قابل توجه این مدل از دستگاه ها محسوب می شوند، اما این حجم کم و ظرافت زیاد، گاهی اوقات برای کاربران دردسر ساز می شود. 
در واقع، فشردگی میان قطعات می تواند مشکلات زیادی برای سیستم ایجاد کند که متاسفانه لپ تاپ ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. اگر نکاتی که برای مراقبت بیشتر از لپ تاپ ارائه شده است به درستی رعایت نشود، خطرات زیادی این دستگاه را تهدید خواهد کرد. یکی از مشکلاتی که می تواند دستگاه های لپ تاپ را درگیر کند، عدم پخش صدا از سیستم صوتی آن است. 
سیستم صوتی لپ تاپ شامل سه عضو اصلی است که دو عدد از آن ها، در قسمت سخت افزاری مشغول به کار هستند. کارت صدا و اسپیکر ها از اجزای سخت افزاری مهم سیستم صوتی لپ تاپ بوده که از طریق اتصالاتی با همدیگر ارتباط می گیرند و به پخش صدا ها می پردازند. 
وجود مشکل در هر یک از قسمت های سیستم صوتی لپ تاپ اعم از اسپیکر ها، کارت صدا، اتصالات مربوطه، بخش های نرم افزاری صدا و... می تواند باعث عدم پخش صدا در سیستم شود. گاهی اوقات نیز صداهای مورد نظر از لپ تاپ پخش می شوند اما درست پخش نمی شوند. در چنین شرایطی، معمولا شاهد افت کیفیت صدا و دیگر مشکلات مربوطه هستیم. 
برای رفع این اختلالات ، باید ابتدا از علت مشکل لپ تاپ خود آگاه شده و اختلال رخ داده را به خوبی بررسی کنید. پیشنهاد می شود در این شرایط، از دستکاری بخش تنظیمات و یا قسمت های سخت افزاری، پرهیز کرده و پیش از این کار، اطلاعات لازم و معتبر در مورد آن را کسب کرده و یا با یک کارشناس مشورت کنید. در ادامه ی مطلب، موقعیت هایی که باعث ایجاد مشکل پخش نشدن صدا از لپ تاپ می شوند برای شما شرح داده شده است. 

عملکرد نادرست اسپیکر ها

یکی از مواردی که می تواند باعث عملکرد نادرست سیستم صوتی لپ تاپ و مشکلات مربوط به پخش صدا شود، خرابی اسپیکر هاست. اسپیکر و یا همان بلندگوی لپ تاپ، خروجی سیستم صوتی است و در مرحله ی آخر عملیات صوتی، صداها را از سیستم پخش می کند. اگر اسپیکر لپ تاپ خراب شود، پخش صدا با اختلالات زیادی همراه خواهد بود و یا اینکه دیگر لپ تاپ قادر به پخش فایل های صوتی نیست. 
عوامل تهدید کننده ی سلامت اسپیکر لپ تاپ، همان عوامل مخربی هستند که برای تمامی بخش های سخت افزاری مضر بوده و می توانند خرابی اسپیکر لپ تاپ را نیز باعث شوند. معمولا آبخوردگی یکی از مخرب ترین این عوامل به شمار می رود. مایعات تاثیر زیادی بر روی قطعاتی داشته که با برق کار می کنند. 
همواره برای پیشگیری از اثرات مخرب آبخوردگی بر روی سیستم خود، لپ تاپ را از محیط های مرطوب دور کنید. اسپیکر ها نیز در برابر انواع مایعات آسیب پذیر و حساس هستند و علاوه بر از کار افتادگی، در صورت آبخوردگی اسپیکر امکان سرایت آسیب به دیگر بخش های سیستم صوتی و وارد آمدن خسارات بیشتر و ایجاد هزینه های فراوان وجود دارد. 
دیگر موردی که تاثیر مخرب زیادی بر روی بلندگوهای لپ تاپ دارد، وارد شدن ضربات شدید و سنگین و فشار زیاد است. تمامی بخش های سخت افزاری بر اساس جنس و قدرت مواد تشکیل دهنده، طاقت و تحمل معینی در مقابل وارد شدن فشار دارند و پس از گذشتن مقدار فشار از حد معلوم، دچار آسیب دیدگی های گاها شدید می شوند. شکستگی اسپیکر می تواند به کل سیستم صوتی لپ تاپ را مختل و پخش صدا از لپ تاپ را غیر ممکن کند. 
بدین منظور توصیه می شود لپ تاپ خود را در مقابل آسیب های سخت افزاری حفظ کنید. تعویض اسپیکر های لپ تاپ، علاوه بر دردسر های زیاد می تواند هزینه ی سنگینی برای شما در پی داشته باشد. به طور کلی، مراقبت از سیستم و بخش های سخت افزاری آن، یک راه مناسب برای پیشگیری از بروز خرابی های شدید و ایجاد هزینه های زیاد محسوب می شود.

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج

اکثر اختلالاتی که در مورد پخش صدا از لپ تاپ رخ می دهند، مشکلاتی جدی بوده و برای رفع نیازمند بررسی یک کارشناس خبره هستند. متخصصان حوزه ی لپ تاپ و کامپیوتر همیشه توصیه دارند در صورت ایجاد مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شدید، کاربران از دستکاری سیستم خودداری کرده و این امور را به افرادی بسپارند که در این زمینه دارای مهارت لازم باشند. چراکه با هر اشتباه کوچک، احتمال سرایت آسیب و خرابی قطعات دیگر نیز وجود دارد. 
مراکز معتبر تعمیرات، می توانند به شما در تعمیر اصولی قطعات مختلف سخت افزاری و یا تعویض آن ها با نمونه ای اورجینال کمک کنند. یکی از معتبرترین مراکزی که در این زمینه فعالیت دارد، نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج است. این مرکز دارای امکانات پیشرفته و به روز دنیا در حوزه ی تعمیرات بخش های سخت افزاری و نرم افزاری انواع مدل های کامپیوتر و برند های مختلف لپ تاپ می باشد. 
شما می توانید برای بررسی های اولیه و رفع مشکلات مربوط به سیستم صوتی لپ تاپ خود، به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج مراجعه کنید. کارشناسان حرفه ای ما مشکل لپ تاپ شما را به خوبی بررسی کرده و پس از تشخیص خرابی نرم افزاری و یا سخت افزاری، در جهت رفع آن اقدام می کنند. تعویض قطعات سخت افزاری لپ تاپ شما با نمونه ای مشابه و کاملا اوجینال صورت می گیرد و از این رو شما می توانید از کیفیت بالای خدمات نمایندگی تعمیرات تخصصی کامپیوتر در کرج اطمینان داشته باشید


تعمیر و تعویض تاچ پد در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

 


نقش و عملکرد تاچ پد در لپ تاپ

تاچ پد یکی از قطعات سخت افزاری بوده که در میان رایانه ها تنها مخصوص لپ تاپ ساخته شده است. کاربران برای کیس های کامپیوتر باید علاوه بر تهیه ی یک صفحه نمایش مجزا، صفحه کلید، اسپیکر ها، ماوس و ... را به صورت جداگانه خریداری نمایند. اما در مورد لپ تاپ ها چنین موضوعی وجود نداشته و تمامی قطعات و ابزار مورد نیاز کاربر در همان بدنه ی کوچک نصب شده اند.
تولید کنندگان حتی برای جایگزینی ماوس که یکی از مهم ترین راه های ارتباطی با سیستم است نیز چاره ای اندیشیده اند. صفحه ی تاچ در کنار صفحه کلید لپ تاپ قرار داشته که کابر می تواند با استفاده ی صحیح از آن، مشابه کاری که با ماوس انجام می دهد را از طریق تاچ پد انجام دهد.
به همین علت است که لپ تاپ ها رایانه هایی جمع و جور و بسیار کاربردی هستند و می توان بدون اتصال هیچ لوازم مجزایی از آن استفاده کرد. دلیل استقبال کاربران از این نوع کامپیوتر های قابل حمل نیز همان بی دردسر بودن و یکپارچه بودن آن هاست که باعث می شود بیشتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
تاچ پد یک صفحه ی حساس است که به صورت مستطیلی شکل معمولا در کنار لپ تاپ قرار داده شده است. از طریق صفحه ی تاچ آن می توان در صفحه ی نمایشگر به تمامی اجزای نرم افزاری دسترسی یافت و دو کلید آن نیز، وظیفه ی کلیک راست و چپ ماوس را بر عهده می گیرند.
البته اگر بخواهیم تاچ پد را با ماوس مقایسه کنیم، سرعت و دقت بیشتر ماوس نسبت به صفحه ی تاچ را متوجه می شویم. علت اینکه اکثر کاربران نیز با وجود تاچ پد، ماوس را برای انجام کار های روزمره ی خود با لپ تاپ انتخاب می کنند نیز، همان سرعت و دقت بیشتر این وسیله می باشد.
این موضوع باعث شده کاربران تنها در مواقع ضروری از صفحه ی تاچ لپ تاپ برای انجام کار های خود استفده کنند. اما به هر حال هر کسی در طول استفاده ی خود از لپ تاپ، به تاچ پد نیاز پیدا می کند. بهتر است مراقبت کافی از صفحه ی تاچ پد سیستم خود را داشته باشید تا در مواقع ضروری از استفاده از آن منع نشوید.
چراکه صفحه ی تاچ لپ تاپ بسیار حساس و شکننده بوده و تنها با کوچک ترین بی احتیاطی و وارد شدن ضربات سطحی نیز ممکن است خراب شده و عملکرد آن دچار مشکل شود. به همین جهت توصیه داریم نسبت به تاچ پد لپ تاپ خود، هر چند از آن زیاد هم استفاده نمی کنید، بی توجه نباشید و مراقبت ها و نکات لازم را به موقع رعایت کنید.

علل از کار افتادگی و خرابی تاچ پد لپ تاپ

برای اینکه بتوانید از تاچ پد لپ تاپ خود مراقبت کافی در مقابل عوامل مخرب را داشته باشید، باید عواملی که باعث خرابی و از کار افتادگی این قطعه می شوند را به خوبی بشناسید. علل عملکرد نادرست و از کار افتادگی تاچ پد به دو دسته ی سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود. البته میزان شدت و چگونگی رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری تاچ پد با هم متفاوت بوده و برای هر کدام راهکار هایی وجود دارد.
در این شرایط بستگی دارد چه عاملی باعث خرابی تاچ پد شده و شدت مشکل ایجاد شده چه مقدار باشد. گاهی اوقات، بیشتر در مواقعی که مشکل روی آمده برای تاچ پد لپ تاپ نرم افزاری است، کاربران بدون مراجعه به مراکز تعمیرات و تنها با یاد گرفتن راهکار ها و نکات مربوط به تنظیمات نرم افزاری می توانند اختلال روی داده را به تنهایی رفع نمایند.
اما در برخی مواقع مشکل ایجاد شده برای کاربر سخت افزاری است و تنها افراد دارای حرفه در این حوزه می توانند آن را برطرف نمایند. معمولا مشکلات سخت افزاری تاچ پد علائم مختلفی داشته که کابر پس از مشاهده ی آن ها فورا متوجه مشکل ایجاد شده خواهد شد.
همانطور که در بخش های قبلی نیز مطالعه کردید، تاچ پد یک قطعه ی فوق حساس و آسیب پذیر بوده و ممکن است با وارد شدن کوچک ترین ضربات نیز بشکند. اگر پس از وارد شدن ضربه یا فشار، تغییرات فیزیکی در تاچ پد سیستم مانند شکستگی، خراشیدگی و یا هر گونه تغییر در ظاهر این قطعه رخ داده است، احتمالا راهی برای تعمیر تاچ پد وجود نداشته و شما برای برطرف ساختن مشکل، باید این قطعه از لپ تاپ خود را تعویض کنید.
تعویض تاچ پد لپ تاپ جدا از هر نوع از مدل و برندی، به بهترین نحو ممکن در نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج انجام می شود. دیگر اختلالاتی که ممکن است باعث خرابی تاچ پد سیستم شوند، عوامل مخربی همچون آبخوردگی، حرارت زیاد، نوسانات برق و ... می باشند.
باید توجه داشته باشید که پس از وقوع چنین اتفاقاتی برای تاچ پد، معمولا علائم ظاهری بروز نخواهند کرد و تنها، مشکلات عملکرد و یا کار نکردن تاچ پد می توانند نشانه ای از خرابی آن باشند. در برخی موارد نیز هیچ ایراد سخت افزاری تاچ پد لپ تاپ شما را تهدید نکرده و با این حال مشکلاتی در عملکرد آن ایجاد می شود.
در این مواقع علت عملکرد نادرست تاچ پد اختلالات نرم افزاری است. مشکلات نرم افزاری نسبت به خرابی های سخت افزاری، راحت تر رفع شده و معمولا خسارت و آسیب کمتری به سیستم ورد می کنند. در شرایطی که صفحه ی تاچ مورد آسیب های سخت افزاری قرار نگرفته اما کار نمی کند، احتمالا به صورت نا خواسته و اتفاقی به دست کاربر غیر فعال شده است.
معمولا دکمه هایی برای دستیابی به تنظیمات نرم افزاری در کیبورد قرار داده شده است که کاربران با فشر دادن آن ها، می توانند تغییراتی در وضعیت عملکرد صفحه نمایش، تاچ پد و... ایجاد کنند. ممکن است در این شرایط ، شما در هنگام پرداختن به امور خود در لپ تاپ، به صورت اتفاقی کلید مربوط به خاموش کردن تاچ پد را فشار داده باشید.
بنابراین تاچ پد بدون هیچ دلیلی غیر فعال شده و از کار می افتد. دیگر اتفاقات رایج نرم افزاری که می تواند باعث عدم عملکرد تاچ پد لپ تاپ شود، هنگ کردن سیستم عامل است. فریز شدن سیستم عامل می تواند در عملکرد کلی سیستم اختلالات زیادی ایجاد کند.
در نتیجه، بروز مشکلاتی همچون عدم عملکرد تاچ پد، کیبورد و... نیز ممکن است. برای رفع این اختلال دستگاه خود را خاموش کرده و مجددا راه اندازی کنید تا اجزای نرم افزاری بتوانند دوباره با همدیگر هماهنگ شوند و مشکل از کار افتادگی تاچ پد نیز برطرف شود.

تعمیر و تعویض تاچ پد در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

تعمیر تاچ پد در مواقعی که قطعه مورد آسیب سخت افزاری قرار گرفته معمولا ممکن نبوده و بیشتر به تعمیرات بخش های نرم افزاری مربوط می شود. این امور، روند زیاد پیچیده ای نداشته و معمولا به دست خود کاربر نیز قابل انجام است. شما می توانید برای اطلاع از نوع مشکل نرم افزاری تاچ پد لپ تاپ خود و مشورت با کارشناسان در این مورد، با مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ در کرج تماس گرفته و یا اینکه به صورت حضوری مراجعه کنید.
بررسی و عیب یابی مشکل تاچ پد و تعویض آن از دیگر خدمات نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج بوده که همواره با نظارت حرفه ای ترین کارشناسان در این حوزه و استفاده از ابزار آلات و دستگاه های تخصصی و با به کارگیری نوین ترین روش های مربوطه انجام می شود. تمامی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری نمایندگی تعمیر لپ تاپ در کرج، مخصوص کاربران همه ی برند ها و مدل های لپ تاپ بوده و در سریع ترین زمان ممکن ارائه و در اختیار کاربران قرار می گیرد

 

 


مقایسه دو لپ تاپ ایسوس از دید نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

بررسی دو مدل از لپ تاپ های ایسوس x543ma و لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028


تیم تعمیرات لپ تاپ در کرج رایان طبق بررسی های صورت گرفته بر روی دو مدل از لپ تاپ های ایسوس x543ma و لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 به نتایج جالبی دست یافته اند. نگاه مقایسه ای سبب می شود تا خرید محصول آسانتر باشد و همینطور میزان رضایت نیز بیشتر در نظر گرفته شود.

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 و لپ‌تاپ ایسوس x543ma
لپ‌تاپ ایسوس x543ma طراحی بسیار ساده ای دارد و شاید کمی قدیمی به نظر برسد. این مدل کاملاً پلاستیکی بوده و از طرح پولیشی روی بدنه آن استفاده شده است. در مدل لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 از پلاستیک با کیفیت برای بدنه استفاده شده است. نکته ای که باید دقت کنید این است که اثر انگشت شما روی قاب این مدل باقی می ماند. در مورد وزن این دو لپ تاپ باید گفت که مدل لپ‌تاپ ایسوس x543ma 1.9 کیلوگرم و لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 1.6 کیلوگرم است. این دو لپ تاپ از نظر طول و عرض تفاوت کمی با هم دارند.


مقایسه لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 و لپ‌تاپ ایسوس x543ma از نظر صفحه نمایش
در لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ دی از نوع IPS level panel استفاده شده است. به طوری که قابلیت های واید ویو و روکش مات برای آن وجود دارد. این لپ تاپ دارای روکش مات است. در مدل لپ‌تاپ ایسوس x543ma نیز صفحه نمایش فول اچی دی است. اندازه صفحه نمایش مدل لپ‌تاپ ایسوس x543ma بزرگتر از مدل لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 است.

سخت افزار
طبق بررسی کارشناسان تعمیرات لپ تاپ در کرج، سازنده پردازنده هر دو مدل لپ تاپ شرکت اینتل است. در لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 از پردازنده Intel Core i3، مدل 10110U استفاده شده است. تیم تعمیرات لپ تاپ در کرج به این نتیجه رسیده اند که این لپ تاپ برای کارهای سنگین مناسب نخواهد بود. تراشه ای که برای این لپ تاپ به کار رفته نسبتاً ارزان قیمت است. اما برای وب گردی روزانه و استفاده از برنامه آفیس یک انتخاب عالی محسوب می شود.
بررسی های صورت گرفته توسط تیم تعمیرات لپ تاپ در کرج مشخص کرده است که لپ‌تاپ ایسوس x543ma دارای دو مدل پردازنده سلرون N4000 و N4020 است. در مورد این پردازنده ها نیز نمی توان گفت که انتخاب عالی هستند. چون در لیست پردازنده های نسبتاً ضعیف قرار می گیرند.


حافظه اصلی
در لپ‌تاپ ایسوس x543ma از 4 گیگابایت رم ddr4 استفاده شده است. این لپ تاپ ارزان قیمت دارای یک ترابایت حافظه داخلی نیز بوده که تا حد زیادی برای ذخیره اطلاعات مناسب هستند. این دستگاه حافظه مستقل گرافیکی ندارد. یعنی بخشی از حافظه اصلی به واسطه پردازنده گرافیکی اشغال می شود. شیاری در داخل دستگاه وجود دارد که به شما اجازه استفاده از رم 4 گیگابایت دیگر می دهد. یعنی در مجموع می توانید ارتقا به 8 گیگابایت داشته باشید. نوع حافظه داخلی در مدل لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028، هارددیسک است در صورتی که در لپ‌تاپ ایسوس x543ma از حافظه هیبریدی استفاده شده است.



باتری
لپ‌تاپ ایسوس x543ma از دسته لپ تاپ هایی است که در عملکرد سبک و عادی دوام بسیار بالایی دارد. حتی بررسی های صورت گرفته توسط نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج به این نتیجه رسیده است که باتری این دستگاه بهتر از باتری لپ تاپ های هم رده خود است. دوام باتری برای این لپ تاپ در وضعیت عادی 6 ساعت است. باتری که در این لپ تاپ استفاده شده است از نوع سه سلولی لیتیومی است. در لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 از باتری دو سلولی استفاده شده است و شامل 37 وات ساعت از نوع لیتیوم-یون است. دقت کنید که اگر باتری ها کامل شارژ شوند از مدار خارج شده و دیگر آسیبی نخواهند دید.
پردازنده گرافیکی
تیم تعمیرات لپ تاپ در کرج تاکید کرده است که در لپ‌تاپ ایسوس x543ma کارت گرافیک مستقل وجود ندارد و از پردازنده cpu برای آن استفاده شده است. این دستگاه مقداری از حافظه اصلی را اشغال می کند. پردازنده گرافیکی در این مدل اینتل HD 600 است. این پردازنده برای کارهای معمولی استفاده می شود. همینطور برای بازی های سبک مناسب است. در لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 از پردازنده Core i3-10110U استفاده شده و برای کارهای گرافیکی سبک مناسب است. مدل پردازنده در لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028، Intel HD Graphics 520 بوده و و در لپ‌تاپ ایسوس x543ma از HD GRAPHICS 500 استفاده شده است و هیچ یک حافظه گرافیکی جدا ندارند.


کلام آخر
در یک بررسی کلی مشخص است که لپ‌تاپ ایسوس x543ma برای کارهای روزمره مناسب است و قیمت مقرون به صرفه ای دارد. لپ تاپ ایسوس r465fa-eb028 نیز به واسطه حافظه یک ترابایت و همینطور گرافیک آنبرد خود محصول با دوامی محسوب می شود

 


بررسی علائم خرابی ال سی دی در نمایندگی کرج

نقش ال سی دی در عملکرد لپ تاپ

ال سی دی که در قسمت نمایشی لپ تاپ کاربرد دارد، داده ها و فایل های مورد نظر کاربر و سیستم را از برد اصلی لپ تاپ دریافت کرده و به نمایش فایل ها و اجرای بخش های مختلف نرم  افزاری می پردازد. این قطعه عملکردی مهم و ضروری در لپ تاپ اجرا می کند.
اگر لپ تاپ فاقد ال سی دی باشد، دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. چراکه تمامی اموری که کاربر با لپ تاپ انجام می دهد، مرتبط با بخش های نرم افزاری است. قسمت های مختلف نرم افزاری و سیستم عامل لپ تاپ نیز، توسط ال سی دی به نمایش در می آیند. اگر کاربر نتواند قسمت های مختلف نرم افزاری و اجزای سیستم عامل را مشاهده کند، کار با آن ها نیز غیر ممکن می شود. 
به همین سو، ال سی دی عملکرد واجب و مهمی در لپ تاپ دارد. صفحه ی نمایش ال سی دی یا ال ای دی لپ تاپ، از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است. پیکسل ها نقاط ریزی هستند که به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته و صفحه نمایش را تشکیل می دهند. 
این نقاط ریز صفحه ی ال سی دی، با هر حرکت و تغییرات نرم افزاری سیستم، تغییر رنگ می دهند. از این رو ما می توانیم رنگ ها و اشکال مختلف را در صفحه نمایش لپ تاپ ببینیم. ال سی دی لپ تاپ بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و همواره لازم است کاربران توجه ویژه ای به این قسمت داشته باشند.
در ادامه ی این مطلب، مواردی که به خرابی ال سی دی می انجامند به همراه علائم آن و همچنین راهکار های پیشگیری از خرابی ال سی دی لپ تاپ بیان شده است که می توانید با مطالعه ی آن ها، پیش از رخ دادن اتفاقات خطرناک برای ال سی دی لپ تاپ خود، از پیش آمدن آن جلوگیری نمایید.

خرابی ال سی دی لپ تاپ

خرابی ال سی دی از جمله مشکلاتی بوده که رفع آن نیازمند تخصص و حرفه در این حوزه است. توصیه می کنیم در صورت خرابی ال سی دی لپ تاپ خود، از دستکاری آن و باز کردن قاب لپ تاپ پرهیز کرده و مراحل انجام این امور را به کارشناسان بسپارید.
در صورت تعمیر یا تعویض غیر اصولی ال سی دی، ممکن است آسیب دیدگی این بخش تشدید شود. خرابی ال سی دی معمولا با وارد شدن آسیب های کوچک و بزرگ به صفحه نمایش صورت می گیرد. در واقع صفحه ی ال سی دی آنقدر حساس است که ممکن است با وارد شدن ضربات کوچک و یا مقدار کمی از دیگر عوامل تخریب کننده نیز، بشکند و یا دچار ترک خوردگی و از کار افتادگی شود. 
در صورتی که ال سی دی لپ تاپ از کار بیفتد، نمی توان دیگر از سیستم استفاده کرد. مگر اینکه آن را تعویض کرده و یا لپ تاپ را به یک مانیتور خارجی وصل نمود. در غیر این صورت، استفاده از سیستمی که تصویر ندارد، ممکن نیست. از این رو اهمیت زیاد ال سی دی مشخص می شود. 
شناخت نشانه های مربوط به خرابی ال سی دی، به کاربران کمک می کند هنگام مشاهده ی کوچک ترین علامت های مربوطه، به تشخیص نسبی در مورد مشکل لپ تاپ خود دست یابند و هر جه سریع تر، پیش از ایجاد خرابی های گسترده و غیرقابل جبران، لپ تاپ معیوب را به مراکز تعمیرات ببرند. در ادامه ی این مقاله، علائمی که پس از خرابی ال سی دی لپ تاپ نمایان می شوند، به صورت کامل بیان شده است. 

علائم بارز خرابی ال سی دی لپ تاپ

خرابی ال سی دی هم مانند دیگر خرابی های بخش سخت افزاری، نشانه هایی از خود بر جای می گذارد. حال اگر شما از پیش با این نشانه ها آشنا شده باشید، پس از مشاهده ی آن ها به خوبی می دانید که این اختلالات به چه علتی رخ داده اند. در نتیجه به مراکز تعمیرات مراجعه کرده و از افزایش آسیب دیدگی پیشگیری می کنید. 
هرچه رفع این مشکل سخت افزاری زودتر صورت گیرد، از تشدید اسیب دیدگی و انتقال آن به بخش های دیگر نیز سریع تر جلوگیری خواهد شد. از این رو، اهمیت داشتن دانش لازم و اطلاعات ابتدایی در مورد عل خرابی های سخت افزاری و نشانه های مربوطه، مشخص می شود. 
از آنجایی که ال سی دی لپ تاپ در قسمت نمایشی سیستم فعالیت دارد، خرابی این قطعه مشکلاتی در امور نمایشی ایجاد می کند. وظیفه ی ال سی دی، نمایش هر آن چیزی است که از طریق فلت برای به اجرا در آمدن به بخش صفحه نمایش و ال سی دی لپ تاپ منتقل می شود. 
در صورتی که ال سی دی لپ تاپ خراب شود، این فایل ها به صورت نادرست نمایش داده خواهند شد و یا اینکه کلا سیستم تصویر نخواهد داشت. تصویر ندادن سیستم، از اصلی ترین علائم خرابی ال سی دی محسوب می شود. در این شرایط احتمالا ال سی دی لپ تاپ سوخته و یا به هر دلیل دیگری از کار افتاده است. 
گاهی اوقات، لپ تاپ تصویر می دهد اما تصاویر با کاهش کیفیت و نور همراه هستند. به طوری که صفحه نمایش تاریک است و تمامی اجزای نرم افزاری، بی کیفیت نمایش داده شده و یا مات هستند. خرابی و ضعیف شدن ال سی دی می تواند علت بروز چنین مشکلاتی باشد. 
در برخی مواقع، تصاویر با همان کیفیت و وضوح اولیه نمایش داده می شوند اما مشکلی در اجرای آن ها بارز است. مثلا ممکن است تصاویر به صورت بهم خورده نمایش داده شوند. چهارخانه شدن و شطرنجی شدن تصویر، از رایج ترین مشکلات مربوط به خرابی و اختلالات تصویر لپ تاپ است. 
بهم خوردگی رنگ های تصویر نمایش داده شده، از دیگر علائم رایج خرابی ال سی دی لپ تاپ محسوب می شود. در این شرایط، انگار یک لایه از تصویر به رنگ های مختلف در آمده است.همچنین سیاه شدن بخشی از تصویر نیز، از اختلالاتی بوده که خرابی ال سی دی را خبر می دهد. 
از دیگر نشانه های خرابی ال سی دی لپ تاپ می توان ایجاد خطوط راه راه به صورت افقی یا عمودی را نام برد. همچنین ایجاد شدن لکه در صفحه نمایش و یا مشاهده ی هر آسیب فیزیکی دیگر بر روی صفحه ی ال سی دی، همچون ترک خوردگی و شکستگی صفحه، از علائم ظاهری خرابی و آسیب دیدگی ال سی دی هستند.
البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که قسمت نمایشی لپ تاپ از بخش های مختلفی تشکیل شده است. تقریبا می توان گفت آسیب دیدگی هر یک از اجزای نمایشی لپ تاپ، بروز اختلالات مذکور را باعث می شود. بنابراین مشاهده ی این علائم نمی تواند به طور قطعی از خرابی ال سی دی خبر دهد. 
بلکه خرابی ال سی دی تنها یک احتمال بوده و ممکن است پس از آسیب دیدگی اجزای دیگر قسمت نمایشی لپ تاپ نیز، چنین نشانه هایی ظهور یابند. شما می توانید برای اطمینان از مشکل و علت خرابی لپ تاپ خود، به مراکز معتبر تعمیرات همچون نمایندگی تعمیرات لپ تاپ کرج مراجعه کرده، تا به درستی آن را عیب یابی کنند و به رفع مشکل آن بپردازند. 

تعمیر و تعویض ال سی دی در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ کرج

خرابی و آسیب دیدگی ال سی دی، از مشکلات پیچیده ی لپ تاپ است. رفع مشکلات مربوط به ال سی دی لپ تاپ باید توسط کارشناسان ماهر، و همچنین استفاده از تجهیزات تخصصی انجام شود. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر در کرج، از مراکزی است که می تواند تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ شما را به بهترین شیوه های روز دنیا انجام دهد. 
می توانید برای عیب یابی و بررسی دقیق ال سی دی لپ تاپ خود و رفع مشکل آن، به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج مراجعه کنید. این مرکز علاوه بر تعمیر و تعویض ال سی دی و رفع دیگر خرابی های سخت افزاری، امور نرم افزاری مربوطه همچون نصب ویندوز در کرج، نصب آنتی ویروس و برنامه های عمومی و تخصصی و... را نیز برای تامین رفاه شما کاربران عزیز، ارائه می دهد


 


چگونه با شارژ درست لپ تاپ از خرابی آن پیشگیری کنیم؟

بررسی شیوه صحیح شارژ کردن لپ تاپ در نمایندگی کرج

 

 

شارژ کردن لپ تاپ

می توان گفت یکی از اموری که در طی کردن روند سالم عملکرد لپ تاپ بسیار تاثیر گذار است، نحوه ی شارژ کردن باتری آن می باشد. باتری از قابلیت های مهم هر لپ تاپ به شمار رفته که امکان جا به جایی و حمل و نقل را برای کاربر فراهم می سازد. 
شما از طریق باتری لپ تاپ می توانید با ذخیره سازی انرژی مورد نیاز قطعات، در صورت عدم دسترسی به جریان مستقیم برق نیز، از این دستگاه استفاده کنید. همچنین این حالت کمک می کند که حمل و نقل و جا به جایی سیستم به راحتی صورت گیرد. 
البته برای جا به جایی لپ تاپ، وزن کمتر و حجم کوچک تر آن نیز بسیار مورد توجه است. چنانچه باتری لپ تاپ دچار آسیب و خرابی شود، علاوه بر بروز دشواری های فراوان برای کاربر، امکان از کار افتادگی باتری نیز وجود دارد. تعویض باتری از جمله اموری بوده که دربر دارنده ی هزینه ی زیاد می باشد. 
از این رو بهتر است پیش از رخ داد خرابی ها وآسیب های شدید در باتری و دیگر قسمت های لپ تاپ خود، با رعایت نکات موثر در پیشگیری از بروز این نوع خرابی ها، از اعمال هزینه های زیاد و آسیب دیدگی قطعات سخت افزاری خودداری نمایید. 
بحث شارژ کردن باتری لپ تاپ از جمله اموری بوده که در صورت درست یا نادرست بودن شیوه ی انجام رساندن آن، می تواند در طول عمر باتری تاثیر مثبت و یا منفی قائل شود. به همین دلیل توصیه می شود پیش از به کار گیری شیوه های غلط شارژ باتری لپ تاپ و وارد آوردن آسیب به آن، روش های صحیح شارژ کردن لپ تاپ را بیاموزید.

شیوه ی صحیح شارژ کردن باتری لپ تاپ

همانطور که مطالعه کردید، نحوه ی شارژ کردن می تواند در افزایش و یا کاهش طول عمر باتری تاثیر گذار باشد. در این زمینه باور ها و روش های غلطی در مورد شارژ باتری لپ تاپ وجود دارد که اغلب در میان عموم رایج می باشند. متاسفانه این اشتباهات میان بسیاری از کاربران ترویج پیدا کرده و به صورت مکرر در هر نوبت شارژ لپ تاپ تکرار می شود. 
چنانه این اشتباهات در طولانی مدت صورت گیرد، طول عمر باتری تا حد زیادی کاهش می یابد. بدین ترتیب کارشناسان نمایندگی لپ تاپ در کرج، شیوه ی صحیح شارژ کردن لپ تاپ را در این مطلب برای شما شرح داده اند تا با به کار گیری نکات مربوطه، تا حد زیادی از خرابی باتری لپ تاپ پیشگیری کرده و طول عمر آن را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

شارژ کردن اولیه ی لپ تاپ

یکی از مسائلی که برای افزایش طول عمر باتری قابل اهمیت است، شارژ کردن لپ تاپ در بار اول می باشد. اگر شما از ابتدا شیوه ی درست شارژ باتری را به کار گیرید، با ادامه دادن به انجام راهکار های مفید توصیه شده در این مورد، می توانید آسیب دیدگی باتری و دیگر قطعات را به حداقل برسانید. 
یک باور غلط در مورد شارژ ابتدایی لپ تاپ، این است که دستگاه مورد نظر برای بار اول باید زمان بیشتری در شارژ نگه داشته شود. این موضوع در حالتی است که ظرفیت باتری پس از چند ساعت تکمیل می شود. اما برخی از متخصصان توصیه دارند پس از پر شدن باتری نیز به مدت 8  تا 12 ساعت آن را در شارژ نگه دارید. 
باید بدانید پس از پر شدن ظرفیت باتری و رسیدن آن به 100، دیگر جریان الکتریسیته به آن وارد نشده و انتقال انرژی مورد نیاز قطع می شود. بنابراین دلیلی ندارد که لپ تاپ پس از پر شدن ظرفیت باتری همچنان در حالت شارژ باشد. به همین ترتیب مقدار زمان شارژ اولیه ی لپ تاپ با دفعات بعدی تفاوتی ندارد. 

نحوه ی اتصال آداپتور

دیگر موردی که می تواند در عملکرد باتری و حفظ سلامت آن تاثیر گذار باشد، چگونگی اتصال اداپتور است. همانطور که می دانید، برق شهری دارای نوسانات فراوان است که در صورت وارد شدن به دستگاه های الکترونیکی، می تواند آسیب های شدید و جبران ناپذیری را تحمیل نماید.
گاهی اوقات میزان نوسان برق از شدت زیادی برخوردار بوده و حتی احتمال از کار افتادگی قطعات مختلف و یا دستگاه مورد نظر وجود دارد. به همین علت همواره توصیه می شود استفاده از محافظ برق را جدی بگیرید. اگر شما حین شارژ لپ تاپ از پیش اداپتور را به دستگاه متصل نموده و سپس شارژر را به برق وصل کنید، الکتریسیته به صورت ناگهانی، همراه با نوسانات مخرب خود به دستگاه وارد می شود و در طولانی مدت، عواقب مخرب آن بروز پیدا خواهند کرد. 
ممکن است باتری در اثر شدت نوسانات ولتاژی از کار بیفتد. اما اگر ابتدا شارژر را به پریز زده و پس از کمی مکث لپ تاپ را به آن متصل کنید، نوسان های مضر برق توسط آداپتور، مهار شده و انرژی الکتریکی وارد شده به لپ تاپ، از حالت AC  به حالت DC تغییر می یابد. از این رو نحوه ی صحیح اتصال آداپتور از اصول مهم شارژ صحیح باتری لپ تاپ به شمار رفته و رعایت آن، رضایت کاربران از حفظ سلامت و عملکرد صحیح باتری را به همراه دارد. 

در چه مواقعی لپ تاپ را به شارژ بزنیم؟

یکی از موضوعاتی که در مورد شارژ کردن لپ تاپ اهمیت فزاوانی دارد، زمانی است که برای شارژ باتری اقدام می کنیم. گاهی اوقات کاربران به دلیل قبول باور های غلط در این حوزه، منتظر می مانند تا ظرفیت باتری به صورت کامل خالی شده و بعد در جهت شارژ مجدد آن اقدام می کنند. 
این کار می تواند آسیب شدیدی به باتری وارد کند و حتی در طولانی مدت از کار افتادگی آن را در پی داشته باشد. چراکه هنگامی که انرژی الکتریکی به صورت ناگهانی به باتری خالی وارد می شود، شوک زیادی به همراه می آورد. وارد شدن این شوک به باتری باعث تضعیف آن گشته و در طولانی مدت، این کار به خرابی باتری و نقص عملکرد آن می انجامد. 
به همین علت است که همواره توصیه می شود، زمان شارژ باتری را موقعی در نظر بگیرید که حداقل 20 درصد از ظرفیت آن پر باشد. همچنین بهتر است پس از رسیدن سطح شارژ باتری به 80 درصد، جریان برق را قطع کنید. 

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

شما می توانید در صورت خرابی هر یک از اجزای سخت افزاری لپ تاپ خود به ویژه باتری، آداپتور، ال سی دی، کیبورد، کارت گرافیک و... در جهت رفع مشکل و تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده، به نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در کرج مراجعه کنید. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری، از جمله نصب انواع نرم افزار های عمومی و تخصصی، نصب ویندوز، نصب انتی ویروس معتبر و آپدیت آن، رفع خرابی ها و مشکلات نرم افزاری و... به بهترین نحو ممکن توسط کارشناسان حرفه ای و کاربلد نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج، انجام شده و در اسرع وقت، در جهت تامین رفاه شما کاربران گرامی ارائه می گردد