سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی و تعمیرات کامپیوترهای قابل حمل (لپ تاپ ها)

عیب یابی و برطرف کردن مشکل داغ شدن درتعمیرات کامپیوترهای قابل حمل



 

در این مقاله به بررسی تعمیرات کامپیوتر های قابل حمل یا همان لپ تاپ ها  می پردازیم. اصولا لپ تاپ ها نسبت به کامپیوتر های معمولی و pc ها بسیار آسیب پذیرتر هستند با این حال به دلیل قابل حمل بودنشان کاربرهای فراوانی دارند و ممکن است به راحتی دچار مشکل شده و ما را به دردسر بیاندازند. بنابراین دانستن نکاتی از تعمیرات کامپیوتر می تواند کمک بسیار خوبی به ما کند. تعمیرات کامپیوتر به خصوص لپ تاپ ها به دلیل باریک بودن و فشرده بودن قطعات کمی پیچیده تر از کامپیوترهای معمولی می باشد در این مقاله به مشکل داغ شدن و چگونگی بر طرف کردن آن می پردازیم.
به دلیل وجود محفظه های کوچک هوا و نزدیک بودن قطعات در لپ تاپ ها،آن ها به سرعت داغ می شوند . گاهی داغ بودن لپ تاپ به دلیل کثیف بودن محفظه های تهویه هوا است. هر متخصص تعمیرات کامپیوتر در کرج به خوبی می داند محفظه های هر دستگاهی پس از چند ماه کار کردن پر از گرد و خاک می شود و هوا در آنها جریان نمی یابد.
بهتر است هر چند وقت با یک سشوار با باد سرد محفظه های لپ تاپ را تمیز کنید. با انجام این عمل گرد و خاک تا حدودی از بین رفته و محفظه ها آزاد تر می شوند.  هر فرد علاقه مند به تعمیرات کامپیوتر به خصوص لپ تاپ برای کنترل دما می تواند از راه حل های زیر استفاده کند.
قبل از شروع تعمیرات کامپیوتر ابتدا منشا گرما را پیدا کنید. ابتدا دمای ایجاد شده توسط سی پی یو را کنترل کنید سپس سراغ کارت گرافیک بروید .RAM ها را هم چک کنید.
شما می توانید از برنامه های موجود در بازار برای کنترل گرمای قطعات مختلف استفاده کنید. در مرحله بعد سعی کنید ولتاژ سی پی یو را پایین بیاورید. اگر دمای سی پی یو بیش از 85 درجه سلسیوس شود باید فکری به حالش کنید. داغ شدن بیش از اندازه سی پی یو باعث کاهش عمر آن می شود اگر منشا ایجاد گرما را سی پی یو یافتید بهترین راه برای حل مشکل پایین آوردن ولتاژ سی پی یو است. با پایین آوردن ولتاژ سی پی یو مصرف برق سیستم را کاهش میدهید، انجام این کار چندان سخت نیست.
برای پایین آوردن ولتاژ سی پی یو مراحل زیر را طی کنید:
1. برنامه Intel Extreme Tuning Utility را دانلود و نصب کنید.
2. اولین بار که این نرم افزار را اجرا کردید به دمای فعلی سی پی یو و تنظیماتی که کارخانه تولید کننده لپ تاپ شما بر روی سی پی یو اعمال کرده دقت کنید. یک عکس از صفحه تهیه کنید تا در صورت مواجه شدن با مشکل بتوانیداز یک متخصص تعمیرات کامپیوتر استفاده کنید.